Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli III (Doğa Sporları) BSE 443 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. CELALETTİN DOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İlgili ders kapsamında ,Öğrencilerinin doğaya ilgisini artırmak sosyal faaliyetlerle onları kaynaştırmak,birbirleriyle paylaşımlarını artırmak. Bu öğrencilerimizin uzmanlaştığı ilgili branşlarında kendi öğrencilerine sosyal faaliyet sunabilme becerilerini artırmak ve sosyal faaliyet planlamayı öğretmek..
Dersin İçeriği Doğa bilgisi - çevre koruma- kamçılık-yardımlaşma-sosyal yön-sosyal tatmin-sosyal faaliyet önemi-sosyal faaliyet planlama-antrenör ve sosyallik önemi-Doğa sporları branşları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Doğayı korumayı çevre bilgisini öğrenir ve uygular Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
2 Kamp yapmayı ve kurallarını bilir ve uygular. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
3 Doğa sporlarını uygular ve çeşitleri banşlarını öğrenir Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
4 Doğada yaşamı öğrenir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Güvenlik kurallarını bilir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 Doğa sporlarında kullanılacak malzemeleri bilir ve kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğa sporları ve kavram içeriği
2 Doğa sporları-alternatif sporlar-extrem sporlar-outdoor sporlar -indoor spolar tanımı ve varsa farkları
3 Doğayı koruma ve çevre bilgisi -doğada yaşam
4 Doğa sporları ve insan sağlığına etkileri
5 Doğa sporları ve wellness kavramı ilişkisi
6 Doğa sporlarında yürüyüş mekaniği
7 Uygulama pratik ( Sapanca mahmudiye deresi)
8 Kampçılık malzeme bilgisi-kamp yeri seçimi ve kampçılık eğitimi
9 Doğa sporlarında beslenme bilgisi
10 Uygulama pratik ( Karasu acarlar longozu ve maden deresi )
11 Türkiye´nin bölgelere göre doğa sporları alanları ve uygunlukları
12 Bazı Doğa sporları branşları tanıtımı (kayak- surf -kano -rafting )
13 Bazı Doğa sporları branşları tanıtımı ( Dağ bisikleti-kampçılık-oryantrik-kite surf)
14 Kamp uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İlgili kaynakların incelenmesi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 48
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,92
Dersin AKTS Kredisi 4