Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli III (Doğa Sporları) | BSE 443 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. CELALETTİN DOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlgili ders kapsamında ,Öğrencilerinin doğaya ilgisini artırmak sosyal faaliyetlerle onları kaynaştırmak,birbirleriyle paylaşımlarını artırmak. Bu öğrencilerimizin uzmanlaştığı ilgili branşlarında kendi öğrencilerine sosyal faaliyet sunabilme becerilerini artırmak ve sosyal faaliyet planlamayı öğretmek.. |
Dersin İçeriği | Doğa bilgisi - çevre koruma- kamçılık-yardımlaşma-sosyal yön-sosyal tatmin-sosyal faaliyet önemi-sosyal faaliyet planlama-antrenör ve sosyallik önemi-Doğa sporları branşları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğayı korumayı çevre bilgisini öğrenir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
2 | Kamp yapmayı ve kurallarını bilir ve uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
3 | Doğa sporlarını uygular ve çeşitleri banşlarını öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Doğada yaşamı öğrenir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Güvenlik kurallarını bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Doğa sporlarında kullanılacak malzemeleri bilir ve kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğa sporları ve kavram içeriği | |
2 | Doğa sporları-alternatif sporlar-extrem sporlar-outdoor sporlar -indoor spolar tanımı ve varsa farkları | |
3 | Doğayı koruma ve çevre bilgisi -doğada yaşam | |
4 | Doğa sporları ve insan sağlığına etkileri | |
5 | Doğa sporları ve wellness kavramı ilişkisi | |
6 | Doğa sporlarında yürüyüş mekaniği | |
7 | Uygulama pratik ( Sapanca mahmudiye deresi) | |
8 | Kampçılık malzeme bilgisi-kamp yeri seçimi ve kampçılık eğitimi | |
9 | Doğa sporlarında beslenme bilgisi | |
10 | Uygulama pratik ( Karasu acarlar longozu ve maden deresi ) | |
11 | Türkiye´nin bölgelere göre doğa sporları alanları ve uygunlukları | |
12 | Bazı Doğa sporları branşları tanıtımı (kayak- surf -kano -rafting ) | |
13 | Bazı Doğa sporları branşları tanıtımı ( Dağ bisikleti-kampçılık-oryantrik-kite surf) | |
14 | Kamp uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İlgili kaynakların incelenmesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğayı korumayı çevre bilgisini öğrenir ve uygular | |||||||||||||||
2 | Kamp yapmayı ve kurallarını bilir ve uygular. | |||||||||||||||
3 | Doğa sporlarını uygular ve çeşitleri banşlarını öğrenir | |||||||||||||||
4 | Doğada yaşamı öğrenir ve uygular | |||||||||||||||
5 | Güvenlik kurallarını bilir ve uygular | |||||||||||||||
6 | Doğa sporlarında kullanılacak malzemeleri bilir ve kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |