| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Sosyal Hizmeti | SHB 415 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal Hizmet bilgi ve yöntemlerini kullanarak okul-aile ve/veya öğrenci kaynaklı sorunlara etkili çözümler geliştirir. |
| Dersin İçeriği | Okul, aile , öğrenci, eğitim, sosyal hizmet ilişkisinin kurulması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Okul ve okul Sosyal Hizmetini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Öğrenci ihtiyaçlarını bilir ve etkili iletişim kurar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Aile - Okul Öğrenci ilişkilerini amaca yönelik olarak kullanır. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Rol Oynama, Grup Çalışması, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okul Sosyal Hizmeti, Tarihi, Roller ve Fonksiyonlar | |
| 2 | Sosyal Örgütler ve Siyasal Okul Çevresi | |
| 3 | Öğrencilerin Sorunları ve Gereksinimleri | |
| 4 | Öğrencilere Yardım Edebilmek İçin Gerekli Yetenek ve Bilgiler | |
| 5 | İlgili tüm Sistemlerle Aile ve akrabalık İlişkilerinin Yapılandırılması | |
| 6 | Öğrencilerin Biyolojik-Psikolojik ve Sosyolojik Değerlendirilmesi | |
| 7 | Anlaşma, Uzlaşma ve Aracılık Tasarımı ve Gelişimin İzlenmesi. | |
| 8 | Aileyle Çalışma | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Öğrenci ile Teke-Tek Çalışma | |
| 11 | Okul Merkezli Müdahale | |
| 12 | Boşanan ve Yeniden Kurulan Ailelerdeki Öğrenciler | |
| 13 | Ailelerince Taciz edilen ve Kötü Muamele Gören Öğrenciler | |
| 14 | Kurban Çocuklar ve Aileleri ve toplum tarafından Şiddet gören Öğrenciler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Nancy Boyd (2003), Social Work Practice with Children, The Guilford Press, New York. David R. Dupper (2002), School Social Work, John Wiley and Sons Inc. , New Jersey. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
| 12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Okul ve okul Sosyal Hizmetini tanır. | ||||||||||
| 2 | Öğrenci ihtiyaçlarını bilir ve etkili iletişim kurar. | ||||||||||
| 3 | Aile - Okul Öğrenci ilişkilerini amaca yönelik olarak kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 75 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 5 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||