Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Kültür Tarihi | SAN 281 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | İstanbul Semineri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mert Ağaoğlu |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Osmanlı kültürünü oluşturan unsurları ayrıntılı bir şekilde öğrencilere anlatmak |
Dersin İçeriği | Osmanlı İmparatorluğu'nun devlet ve toplum yapısı, saray ve devlet teşkilatı, merasimler, sosyal hayat ve musiki, edebiyat, mimarî, resim ve tiyatro gibi konular Osmanlı kültürü bağlamında ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı kültürünün temel özelliklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Osmanlı insanının hayat tarzını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
3 | Batı kültürü ve Osmanlı kültürü arasında bağlantı kurar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
4 | Konuyla ilgili araştırma planı önerir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Osmanlı medeniyetini Batı medeniyetinden ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Osmanlı kültürünün sanat tarihi açısından önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Medeniyet, Kültür ve Sanat Kavramlarının Açıklanması | |
3 | Küreselleşme ve Kültür | |
4 | Osmanlı Kültürünü Meydana Getiren Unsurlar | |
5 | Osmanlı Devlet ve Saray Teşkilatı | |
6 | Merasimler ve Sosyal Hayat | |
7 | Vakıf Sistemi | |
8 | Mimarî | |
9 | Vize (Ara Sınav) | |
10 | Minyatür ve Resim | |
11 | Ortaoyunu-Meddah ve Tiyatro | |
12 | Musiki | |
13 | Giyim-Kuşam ve Yemek Kültürü | |
14 | Osmanlı Kültür Tarihinin Görsel Kaynakları (Gravürler, Fotoğraflar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Faroqhi, S. (2018). Osmanlılar Kültürel Tarih, Faroqhi, S.(2014). Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam Ed. (1994). Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi Ed.(1999). Türk Dünyası Kültür Atlası Osmanlı Dönemi C.IX-X-XI |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |