| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Grekçeye Giriş | SAN 340 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Rumeysa IŞIK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, dilbilgisi kurallarını öğrenirken, Yunan dilinin yapısına ve ifade biçimine alışmaya başlamaları ve temel kelime hazinesine sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Alfabeden başlanarak Eski Yunancanın temel dilbilgisi kuralları alıştırmalar aracılığıyla öğretilir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Grekçe´nin temel özelliklerini tanır | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Grekçe yazıları okur | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Metin çeşitleri arasında bağlantı kurar | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Konuyla ilgili araştırma planı önerir | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Batı kültüründe önemli bir yeri olan Grekçeyi diğer dillerden ayırt eder | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 6 | Grekçe metinleri çözümlemenin sanat tarihi açısından önemini kavrar | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eski Yunan Alfabesi | |
| 2 | Articuluslar | |
| 3 | İsimler (1. Çekim) | |
| 4 | İsimler (1. Çekim) | |
| 5 | Sıfatlar | |
| 6 | Zamanlar (Prasens) | |
| 7 | Zamanlar (Imperfectum) | |
| 8 | Zamanlar(Futurum) | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | İsimler(2.Çekim) | |
| 11 | Kuralsız Sıfatlar | |
| 12 | Zamanlar(Perfectum) | |
| 13 | Zamanlar(Plusquamperfectum) | |
| 14 | Zamirler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Z. Taşlıklıoğlu, Eski Yunancada İlk Adımlar, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yayınları No. 362, İstanbul 1948. F. Cluzeau, Yunan Dili Grameri (yayımlanmamış ders notları). S. Sinanoğlu, Yunan Dili Grameri: Morfoloji, I, TTK Basımevi, Ankara 1975. S. Sinanoğlu - C. Türkkan, Yunanca Uygulama Kitabı, A.Ü. DTCF Yayınları, Ankara 1979. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
| 10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
| 11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Grekçe´nin temel özelliklerini tanır | |||||||||||
| 2 | Grekçe yazıları okur | |||||||||||
| 3 | Metin çeşitleri arasında bağlantı kurar | |||||||||||
| 4 | Konuyla ilgili araştırma planı önerir | |||||||||||
| 5 | Batı kültüründe önemli bir yeri olan Grekçeyi diğer dillerden ayırt eder | |||||||||||
| 6 | Grekçe metinleri çözümlemenin sanat tarihi açısından önemini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||