Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Antik Anadolu Kentleri SAN 330 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Rumeysa IŞIK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Antik dönemde Anadolu´da kurulan yerleşimlerin tanıtılması
Dersin İçeriği Anadolu´daki Antik kentler ve kentsel dönüşüm.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Antik Anadolu coğrafyasının sınırlarını çizer Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Kentlerdeki mimari yapıları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Bölgesel üslupları tasvir eder Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Antik çağ kentlerinin özelliklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Komşu kentlerle karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Antik kent kazılarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Antik Anadolu Coğrafyası
3 İyon kentleri (Ephesos, Miletos ve Samos)
4 İyon kentleri (Kolofon, Priene, Smyrna
5 Likya kentleri (Patara, Xsantos, Myra)
6 Lidya kentleri (Sard, Thyateira)
7 Frig kentleri (Aizonai, Hierapolis, Gordion)
8 Misya kentleri (Pergamon, Bergama, Kyzikos)
9 Ara sınav
10 Kilikya kentleri (Antiokheia, Aphrodisias)
11 Troya antik kenti
12 Kazılar ve Yüzey Araştırmaları
13 Çevre kültürlerle Etkileşim
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Öğretim üyesi tarafından bildirilecektir.
Ders Kaynakları R. E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, çev. Nur Nivren, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1986.
John Rich, Geç Antik Çağda Kent, çev. Suna Güve, Ertuğrul Güven, İstanbul: Homer Kitabevi, 1999.
Emrullah Güney, Antik Çağ Türkiye Kentleri, İstanbul: Bilgili Yayın Yapım, 2000.
E. J. Davis, Anadolu : XIX. Yüzyılda Caria, Phrygia, Lycia ve Pisidia’nın Bazı Antik Kentlerine Yapılan Bir Gezinin Öyküsü, çev. Funda Yılmaz, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2006.
Schwertheim Elmar, Antik Çağda Anadolu
John Rich-Andrew Wallace Hadrill Antik Dünyada Kırsal ve Kent
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. X
3 Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir X
4 Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer X
5 Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. X
6 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. X
8 Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. X
9 Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. X
10 Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. X
11 Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. X
12 Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 12 12
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5