| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endülüs Sanatı | SAN 235 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Murat ALKAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 8.-15. yüzyıllar arası İslam tarihi ve sanatının önemli bir devresini oluşturan Endülüs sanatının her yönüyle ele alınması ve bu sayede Türk-İslam sanatının daha iyi anlaşılması |
| Dersin İçeriği | Emevi dönemi, Mülûkü’t-Tavâif, Mağribî, Nasrî, Mudejar sanatı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Endülüs tarihini anahatlarıyla inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Endülüs sanatlarını genel hatlarıyla kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Endülüs sanatının Türk sanatıyla münasebetlerini ve sonuçlarını yorumlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 4 | Endülüs sanatının günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 5 | Endülüs sanatının Avrupa Sanatına etkisini karşılaştırır | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | İslam medeniyetinin Avrupa´ya etkisinde Endülüs´ün ve sanatının yeri-rolünü değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı ve sınırları, konu ile ilgili kaynakların değerlendirilmesi | |
| 2 | Genel hatlarıyla Endülüs tarihi, kültürü, medeniyeti | |
| 3 | Endülüs kültürü ve sanatının Batı´ya etkileri | |
| 4 | Endülüs mimarisi | |
| 5 | Endülüs mimarisi | |
| 6 | Endülüs mimarisi | |
| 7 | Endülüs mimarisi | |
| 8 | Mimari süsleme | |
| 9 | Mimari süsleme | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | El sanatları | |
| 12 | El sanatları | |
| 13 | El sanatları | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Lütfi Şeyban, Endülüs Medeniyeti ve Endülüslüler, İstanbul 2012 Selçuk Mülayim, Endülüs Sanatı, Endülüsten İspanyaya, Ankara 1996, s. 97-108 İslam Sanatı ve Mimarisi, çev. Nurettin Elhüseyni, Literatür Yayınları, İstanbul 2007 Titus Burckhadt, Moorish Culture in Spain, N.York 1972 Robert Hillenbrand, Islamic Art and Architecture, London 1999 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
| 10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
| 11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Endülüs tarihini anahatlarıyla inceler | |||||||||||
| 2 | Endülüs sanatlarını genel hatlarıyla kavrar | |||||||||||
| 3 | Endülüs sanatının Türk sanatıyla münasebetlerini ve sonuçlarını yorumlar | |||||||||||
| 4 | Endülüs sanatının günümüze yansımalarını tahlil eder | |||||||||||
| 5 | Endülüs sanatının Avrupa Sanatına etkisini karşılaştırır | |||||||||||
| 6 | İslam medeniyetinin Avrupa´ya etkisinde Endülüs´ün ve sanatının yeri-rolünü değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 13 | 13 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||