| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seçimli Yabancı Dil (İngilizce II) | ADE 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN TİMUÇİN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ZAFER ÇAMLIBEL, Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, |
| Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenilen gramer yapısını okuma becerisini geliştirmede kullanmak |
| Dersin İçeriği | Okuma becerisini farklı türdeki yazı örneklerini tamamlamada kullanmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Öğrencilerin okuma ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 6 | Verimli bir ders için,gerçek hayatla verilen örnekler arasında ilişki kurabilmek | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tense Revision Reading : Right Brain or Left Brain | |
| 2 | Tense Revision Reading : Ears and Your Character | |
| 3 | Modals ( should / ought to / had beter / be supposed to / would rather) Reading : Potatoes | |
| 4 | Conditionals ( Type 3 / Mixed Type) Reading : Delicacies | |
| 5 | Noun Clauses Reading : How do They Battle? | |
| 6 | Noun Clauses / Subjunctive Reading : Unusual Marriages and Ceremonies | |
| 7 | Causatives Reading : Louis Braille | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Infinitive of purpose : in order to Too / enough Reading : The World’s most Unusual Millionaire | |
| 10 | Coordinating Conjunctions : both… and / not only … but also / either .. or Reading : Killer Bees | |
| 11 | Adverb Clauses of Condition : whether or not / even if / in case / only if / unless Reading : Crazy Inventions | |
| 12 | Connectives : because of / due to / therefore / consequently Reading : Robots | |
| 13 | Verb Forms following Wish Reading : It is the Law | |
| 14 | Idiomatic Expressions Reading : Laws about Children |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Weaving It Together II |
| Ders Kaynakları | Understanding and Using English Grammar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama | ||||||||||
| 2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek | ||||||||||
| 3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | ||||||||||
| 4 | Öğrencilerin okuma ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | ||||||||||
| 5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek | ||||||||||
| 6 | Verimli bir ders için,gerçek hayatla verilen örnekler arasında ilişki kurabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||