| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kamlık ve Aşıklık Kültürü | TDE 464 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER GÖKTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Şamanizm , şamanizmin din adamları ve bunların geçmişten geleceğe uzanan şekilleri hakkında bilgiler vermek. |
| Dersin İçeriği | Şamanizm, Göktanrı dini, Bu dinin din adamları, Kamların yaptıkları uygulamalar, ozanlık ve aşıklık geleneği. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Şamanizm kavramını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Şamanizmin din adamlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Din adamlarının görevlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Kam ve aşık ilişkisini kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Şamanizm | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 2 | Şamanizmin kuralları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 3 | Şamanist Tanrılar ve ruhlar | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 4 | Şamanist din adamı kam | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 5 | Kamın özellikleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 6 | Kam törenleri ve duaları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 7 | Kam törenleri ve duaları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 8 | Kam ve halk hekimliği | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 9 | Kam oyun ve müzik | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 10 | İslamiyet sonrası Türklerde şamanizmin izleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 11 | İslamiyet sonrası Türklerde şamanizmin izleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 12 | Ozanlık geleneği | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 13 | Aşıklık geleneği | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 14 | Günümüzde şamanizm | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ELIADE, Mircea; Şamanizm, İmge Yayınları, İstanbul 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | X | |||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Şamanizm kavramını öğrenir. | ||||||||||||||
| 2 | Şamanizmin din adamlarını tanır. | ||||||||||||||
| 3 | Din adamlarının görevlerini bilir. | ||||||||||||||
| 4 | Kam ve aşık ilişkisini kurar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||