| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Akımları ve Felsefe | FEL 329 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE, Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Antik çağdan günümüze kadar ortaya çıkan sanat akımlarını terim, kavram ve eserlerle tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Avrupa ve Amerika’da, Antik dönemden günümüze kadar geçen sürede, mimarlık, heykel ve resim sanatındaki gelişmeler, üsluplar ve akımların tanımı, eserlerin incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | |||
| 2 | |||
| 3 | |||
| 4 | |||
| 5 | |||
| 6 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Antik Yunan Sanatı | |
| 2 | Roma Sanatı | |
| 3 | Ortaçağ Sanatı | |
| 4 | Rönesans Sanatı | |
| 5 | Barok Sanatı | |
| 6 | Rokoko Sanatı | |
| 7 | Neoklasizm ve Romantizm Akımı | |
| 8 | Realizm Akımı | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Empresyonizm Akımı ve Post Empresyonist Akım | |
| 11 | Ekspresyonizm Akımı | |
| 12 | Kübizm ve Sürrealizm Akımı | |
| 13 | Füturizm ve Dadaizm Akımı | |
| 14 | Konstrüktivizm Akımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | .Beksaç, Avrupa Resim Sanatı,1996 J. Huzinga, Ortaçağın Günbatımı,1997 E. Fischer, Sanatın Gerekliliği, 2003 E.H.Gombrich, Sanataın Öyküsü, 2007 J.Bell, Sanatın Yeni Tarihi, 2007 P.De Rynck, Resim Nasıl Okunur, 2016 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||||||||
| 2 | ||||||||||||
| 3 | ||||||||||||
| 4 | ||||||||||||
| 5 | ||||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|