Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yunan Tragedyaları ve Felsefe FEL 225 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tiyatronun kökeninde yer alan Yunan tragedyalarını tanıtmak, tragedyalarda felsefe ile ilgili temel kavramsal çerçeveyi saptamak. Tragedya düşüncesi ile felsefi düşünce arasında mukayese yapmak.
Dersin İçeriği Tragedya yazarlarının eserleri ve bu eserlerin felsefece sorgulanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tragedyalar hakkında genel bilgi sahibi olur. Anlatım, Tartışma, Sınav,
2 Tragedyalardaki felsefi problemler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Felsefe dışındaki bir alandan faydalanmış olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Yunan tragedyalarını felsefi bir bakışla okuyabilme becerisi kazanır. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav,
5 Anlatım, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tragedya kavramı, mitoloji ve Yunan destanlarıyla ilişkileri.
2 Tragedyaların doğuşu.
3 Aristoteles´in Poetika´sında tragedya analizi.
4 Aristoteles´in Poetika´sında tragedya analizi.
5 Aiskhylos ve tragedyaları: Agamemnon
6 Aiskhylos ve tragedyaları: Zincire Vurulmuş Promethus
7 Sophokles ve tragedyaları: Antigone
8 Sophokles ve tragedyaları: Kral Oedipus
9 ARA SINAV
10 Euripides ve tragedyaları: Bakkhalar
11 Euripides ve tragedyaları: Medea
12 Yunan Tragedyalarında felsefi problemler: Ahlak
13 Yunan Tragedyalarında felsefi problemler: Siyaset
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu 1. Jean Pierre Vernant/ Pierre Vidal-Naquet (2012), Eski Yunan´da Mit ve Tragedya, Kabalcı Yayınları.
Ders Kaynakları 2. Banu Kılan Paksoy (2011), Tragedya ve Siyaset, Mitos-Boyut Yayınları.
3. George Thomson (2004), Tragedyanın Kökeni "Aiskhylos ve Atina", Payel Yayınları.
4. Joachim Latacz (2006), Antik Yunan Tragedyaları, Mitos-Boyut Yayınları.
5. Aristoteles, (2014), Poetika, Can Yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,44
Dersin AKTS Kredisi 4