Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Metodoloji Problemi FEL 418 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Felsefede kullanılan metodlar hakkında bilgilenmek.
Dersin İçeriği Metod üzerine düşüncelerin tarihini incelemek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Felsefede karşılaşılan “yöntem” türlerini açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Bir felsefe kavramını kuran öğeleri belirleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Felsefe kavramlarının diğer bilme etkinliklerinde rastlanan kavramlardan farklarını açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Felsefenin herhangi bir disiplinindeki sorunları açıklama becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
5 Kavramların tanımlanmasına ilişkin önerilerde bulunabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
6 Yazılı sunumda çeşitli felsefe disiplinlerindeki kavramları disiplin özellikleri bakımından listeleyebilir. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Metot tartışmasına giriş
2 Hakikat ve Metot’un okunmasına başlama [1]
3 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
4 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
5 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
6 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
7 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
8 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
9 ARASINAV
10 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
11 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
12 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
13 Hakikat ve Metot’un okunmasına devam [1]
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu [1] Hakikat ve Metot, Gadamer
Ders Kaynakları [1] Hakikat ve Metot, Gadamer
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Sözlü Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5