| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Türk Düşüncesi | SOS 440 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. YUSUF TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş Türk düşüncesinin özelliklerini kavramak |
| Dersin İçeriği | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konuları, geçmişten devir alınan birikim |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli akımlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 3 | Tanzimat döneminin fikir hareketlerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 4 | I. veII. Meşrutiyetin başlıca düşünce adamlarının fikirlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 5 | Cumhuriyetin kurulmasına etki eden düşünceleri tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 6 | Türkiyenin çağdaşlaşma serüvenini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Düşüncesinin Tarihi Temelleri | |
| 2 | 19 Yüzyıl Ve Değişimin Başlaması | |
| 3 | Tanzimat Sonrası Düşünce Dünyası | |
| 4 | Tanzimat Sonrası Düşünce Dünyası | |
| 5 | II. Meşrutiyet Sonrası Düşünce Etkinlikleri | |
| 6 | II. Meşrutiyet Sonrası Düşünce Etkinlikleri | |
| 7 | Batılılaşma Ve Felsefe Hayatımız | |
| 8 | Cumhuriyetin İlk Yılları Ve Düşünce Hayatımız | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Cumhuriyetin İlk Yılları Ve Düşünce Hayatımız | |
| 11 | Reform Sonrası Türkiyede Felsefe | |
| 12 | Türkiyede Temel Düşünce Akımları | |
| 13 | Türkiyede Temel Düşünce Akımları | |
| 14 | Genel Dğerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] R.Karakuş, Felsefe Tasavvrumuz, Sakarya 2003 |
| Ders Kaynakları | [2] H.Z.Ülken, Çağdaş Türk Düşüncesi,2002 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konularını açıklar. | |||||||||||
| 2 | Çağdaş Türk düşüncesinin önemli akımlarını tanımlar. | |||||||||||
| 3 | Tanzimat döneminin fikir hareketlerini tartışır. | |||||||||||
| 4 | I. veII. Meşrutiyetin başlıca düşünce adamlarının fikirlerini açıklar. | |||||||||||
| 5 | Cumhuriyetin kurulmasına etki eden düşünceleri tartışır. | |||||||||||
| 6 | Türkiyenin çağdaşlaşma serüvenini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||