| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Metinlerle Çağdaş Felsefe Akımları | FEL 401 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin çağdaş düşünceyi orijinal kaynaklardan okuyarak, tanıması. |
| Dersin İçeriği | Çağdaş düşüncenin ilk elden kaynaklar üzerinden okunması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş düşüncenin karakteristiklerini sayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Çağdaş düşünürlerin temel sorunlarını belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Çağdaş düşüncenin kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Kavramlar arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 5 | Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerini listeleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 6 | Anlatım, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | 20. yüzyıl düşüncesinin genel özellikleri ve felsefe akımları | |
| 3 | Nietzsche düşüncesinin 20. yüzyıla etkisi | |
| 4 | Frankfurt Okulu ve Walter Benjamin | |
| 5 | Theodor Adorno | |
| 6 | Theodor Adorno | |
| 7 | Hannah Arendt | |
| 8 | Hannah Arendt | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Susan Sontag | |
| 11 | Susan Sontag | |
| 12 | Yapısalcılık | |
| 13 | Yapısalcılık | |
| 14 | Yapısalcılık sonrası |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Carnap, R. Felsefe ve Mantıksal Sözdizimi (Yayınlanmamış Çeviri) |
| Ders Kaynakları | [2] Christian De la Campaigne, 20. yy Felsefe Tarihi, İş Bankası Yayınları, 2010. [3]E. Husserl, Kesin Bilim olarak Felsefe, TFK [4] Sartre, Varoluşçuluk, Say Yayınları. [5] Gadamer, Hakikat ve Yöntem, Paradigma Yayınları [6] Adorno ve Horkheimer, Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yay. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş düşüncenin karakteristiklerini sayabilir. | |||||||||||
| 2 | Çağdaş düşünürlerin temel sorunlarını belirleyebilir. | |||||||||||
| 3 | Çağdaş düşüncenin kavramlarını öğrenir. | |||||||||||
| 4 | Kavramlar arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları öğrenir. | |||||||||||
| 5 | Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerini listeleyebilir. | |||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||