| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim Psikolojisi | PDR 321 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | MELEK SÜLER |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erol Uğur |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bireyin gelişim sürecinin psikolojik unsurlarını kavratmak. |
| Dersin İçeriği | Gelişim Psikolojisi alanının kavramlarını, bilimin ortaya çıkış koşullarını, temsilcilerini ve kuramlarını öğrenciye tanıtmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişim Psikolojisi ile ilgili temel kavramları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Bireyin gelişim sürecinin analizini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Bedensel, ahlaki ve cinsel gelişimi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 5 | Duygusal, sosyal, psikomotor gelişimi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 6 | Zihinsel gelişimi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi | |
| 2 | Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi | |
| 3 | Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişki | |
| 4 | Ahlaki gelişim | |
| 5 | Cinsel gelişim | |
| 6 | Bedensel gelişim | |
| 7 | Bedensel Gelişim | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Duygusal ve sosyal gelişim | |
| 10 | Zihinsel Gelişim | |
| 11 | Psiko-motor Gelişim | |
| 12 | Ergenlik dönemi ve karakteristikleri | |
| 13 | Yetişkinlik dönemi ve karakteristikleri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991 |
| Ders Kaynakları |
Yörükoğlu, Atalay, Gençlik Çağı, Özgür Yayınları, İstanbul, 2000 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelişim Psikolojisi ile ilgili temel kavramları kavrar. | |||||||||||
| 2 | Bireyin gelişim sürecinin analizini öğrenir. | |||||||||||
| 3 | Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | |||||||||||
| 4 | Bedensel, ahlaki ve cinsel gelişimi tanımlar. | |||||||||||
| 5 | Duygusal, sosyal, psikomotor gelişimi tanımlar. | |||||||||||
| 6 | Zihinsel gelişimi tanımlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||