| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 19. Yüzyıl Batı Felsefesi | FEL 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin modern kavramlarla düşünebilmelerini sağlamak ve düşünce tarihinin evrimini izlemelerine yardımcı olmaktır |
| Dersin İçeriği | 19.yyda yaşamış olan filozoflar tanıtılır. Bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar aktarılır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Hegelin; mantığı , tarih , toplum ve doğaya nasıl uyguladığını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | Schopenhauer da irade , sevgi , saygı , merhamet ve cevher kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 6 | Schopenhauerın ahlak anlayışını Kantın ahlak anlayışıyla karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 7 | Schopenhauer da yaşamın anlamını tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 8 | Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 9 | Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 10 | Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı , demokrasi , nihilizm ve özgürlük kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fichte | |
| 2 | Schelling | |
| 3 | Hegel: Hayatı ve Eserleri | |
| 4 | Hegel: Mutlak Geist | |
| 5 | Hegel: Köle Efendi Diyalektiği | |
| 6 | Nietzsche: Decedance , sonsuz döngü | |
| 7 | Nietzsche: Güç istenci , ahlak görüşü | |
| 8 | Nietzsche: Özgürlük ve sanat | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Schopenhauer | |
| 11 | Feuerbach ve Marx | |
| 12 | James Mill | |
| 13 | Comte | |
| 14 | William James |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Gökberk, Macit, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2004 |
| Ders Kaynakları | Kojeve, Alexandre, Hegel Felsefesine Giriş, Yapı Kredi Yayınları, [3] Weber, Alfred, Felsefe Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 2001 [4] West, David, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, Paradigma Yay. İstanbul 1998 [5] Russell, Bertrand, Batı Felsefesi Tarihi 3, Bilgi Yay. Ankara 1973 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar. | |||||||||||
| 2 | Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar. | |||||||||||
| 3 | Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar. | |||||||||||
| 4 | Hegelin; mantığı , tarih , toplum ve doğaya nasıl uyguladığını tartışır. | |||||||||||
| 5 | Schopenhauer da irade , sevgi , saygı , merhamet ve cevher kavramlarını tanımlar. | |||||||||||
| 6 | Schopenhauerın ahlak anlayışını Kantın ahlak anlayışıyla karşılaştırır | |||||||||||
| 7 | Schopenhauer da yaşamın anlamını tartışır. | |||||||||||
| 8 | Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır. | |||||||||||
| 9 | Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar. | |||||||||||
| 10 | Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı , demokrasi , nihilizm ve özgürlük kavramlarını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 210 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||