| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlkçağ Yunan Felsefesi I | FEL 107 | 1 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA, Öğr.Gör. YUSUF TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Onur Kabil |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefe tarihi ile, bu tarihin ilk dönemlerindeki sorunlarla tanışması. |
| Dersin İçeriği | Arkhe tartışması, doğa felsefesi, tekçilik, çokçuluk, sofizm, insan felsefesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yunan düşüncesinin karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Ödev, |
| 2 | Yunan düşünürlerinin fragmanlarını okur ve temel kavramlarını belirler. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | İlkçağ Yunan düşüncesi tarihinin temel problemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 4 | İlkçağ Yunan felsefesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Anlatım, | Sınav, | |
| 6 | Anlatım, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yunan Felsefesinin Genel Özellikleri | [1] Sayfa 1-15 |
| 2 | Presokratik düşüncenin ana unsurları | [1] Sayfa 13-18 |
| 3 | Thales | [1] Sayfa 22-27 |
| 4 | Aneksimandros | [1] Sayfa 28-39 |
| 5 | Aneksimenes | [1] Sayfa 40-49 |
| 6 | Herakleitos | [1] Sayfa 50-62 |
| 7 | Parmenides | [1] Sayfa 63-75 |
| 8 | Empedokles | [1] Sayfa 76-85 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Anaksagoras | [1] Sayfa 86-92 |
| 11 | Demokritos | [1] Sayfa 93-111 |
| 12 | Protagoras | [1] Sayfa 112-117 |
| 13 | Gorgias | [1] Sayfa 118-121 |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Arslan, Ahmet, İlkçağ Felsefesi Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2006 |
| Ders Kaynakları | [2] Kranz, Walter, Antik Felsefe, Sosyal Yayınları, İstanbul, 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yunan düşüncesinin karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
| 2 | Yunan düşünürlerinin fragmanlarını okur ve temel kavramlarını belirler. | |||||||||||
| 3 | İlkçağ Yunan düşüncesi tarihinin temel problemlerini öğrenir. | |||||||||||
| 4 | İlkçağ Yunan felsefesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt eder. | |||||||||||
| 5 | ||||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||