Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Performans Yönetimi ve Endüstri 4.0 | ENM 559 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstri 4.0 kavramı çerçevesinde gelişen teknoloji ve bu teknoloji ile birlikte rekabetin fazlasıyla arttığı iş ortamında, işletmelerin varlığını sürdürebilmesi için mevcut durumunu doğru tespit etmesi ve bu verilerden yola çıkarak kısa ve uzun dönemli hedeflerini belirlemesi gerekmektedir. Bu dersin amacı, öğrencilere performans değerlendirmeye ilişkin kavramları vermek ve kurumsal performans yönetimi ile ilgili konuların öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Ders, endüstrilerde kurumsal performans yönetimi ve uygulamalarını içerir. Kurumsal Performans yönetiminde temel kavramlar, performans yönetimi süreci ve özdeğerlendirme modelleri, Kurumsal performans ve liderlik ilişkisi, Bireysel performans ve kurumsal performans ilişkisi, Performans yönetiminde Endüstri 4.0 yaklaşımı dersin başlıca konularındandır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal performans yönetiminde temel kavramlar | |
2 | Performans yönetim yaklaşımlarının gelişimi | |
3 | Kurumsallaşma ve performans yönetimi | |
4 | Kurumsal performans ve liderlik | |
5 | Yüksek kurumsal performanslı organizasyonların karakteristikleri | |
6 | Özdeğerlendirme yaklaşımları | |
7 | Özdeğerlendirme yaklaşımları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Bireysel performans ve kurumsal performans ilişkisi | |
10 | İmalat sektöründe kurumsal performans yönetimi | |
11 | Hizmet sektöründe kurumsal performans yönetimi | |
12 | Performans yönetimi ve bilişim sistemleri ilişkisi | |
13 | Endüstri 4.0 ve kurumsallaşma | |
14 | Endüstri 4.0 yaklaşımının performans yönetimine etkisi |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|