| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi | ECE 007 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE GÜLER KÜÇÜKTURAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Çocuklarda dil gelişimi ile ilgili kuramsal temelleri kavramak, erken çocukluk döneminde dil gelişimine yönelik eğitimn etkinlikleri hazırlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Dil gelişimi ve aşamaları; dil kazanımına ilişkin görüşler; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri; yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması; dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi; kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dil ve kavram gelişimi ile ilgili kuramsal temeli kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
| 2 | Erken çocukluk döneminde dil gelişim aşamalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
| 3 | Dil ve kavram gelişimi arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
| 4 | Dil gelişimi etkinliklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 2 | Dil gelişimi ve aşamalar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | dil kazanımına ilişkin görüşler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | yaşlara göre kavram gelişimi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Kavramların sınıflandırılması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Yıliçi Sınavı | |
| 9 | Dilin semantik ögesinde kavramların yeri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Çocukta kavramların örgütlenmesi ve düzenlenmesi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Dil ve kavram gelişimindeki ilişki | |
| 12 | Çocukta dil ve kavram gelişiminin değerlendirilmesi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Dil gelişimine yönelik aile etkinlikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
| 4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
| 5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
| 6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
| 7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | ||||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
| 10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
| 11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
| 12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
| 13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
| 14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dil ve kavram gelişimi ile ilgili kuramsal temeli kavrar. | ||||||||||||||
| 2 | Erken çocukluk döneminde dil gelişim aşamalarını bilir. | ||||||||||||||
| 3 | Dil ve kavram gelişimi arasındaki ilişkiyi kavrar. | ||||||||||||||
| 4 | Dil gelişimi etkinliklerini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 95 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||