| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Suların Arıtılması | CVM 302 | 6 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | yok. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASUDE ATEŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ASUDE ATEŞ, Doç.Dr. BERNA KIRIL MERT, |
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr: Asude Ateş Dr. Öğr. Üyesi Berna Kırıl Mert |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mühendislik Bilimleri ve Mühendislik Tasarımı kapsamına giren Suların Arıtılması dersinde; içme sularının kaynakları ve çeşitleri, temel karakteristikleri ve arıtılma tekniklerinin tasarım ve projelendirme esasına göre verilmesi, bu bilgilerin mühendislikte nerelerde, nasıl kullanılacağının uygulamasının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | İçme suyu arıtma metodlarının incelenmesi, biriktirme, havalandırma ,çöktürme, filtrasyon, dezenfeksiyon gibi ana hatların tasarım ve proje esaslarının örnek çözümlerle ele alınarak mühendislik formatının oluşturulması ve öğrencilere aktarılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , | |
| 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, | |
| 3 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, | |
| 4 | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, | |
| 5 | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, | |
| 6 | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, | |
| 7 | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, | |
| 8 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İçme sularının özellikleri, tasfiye metodları , metod seçimi | |
| 2 | içme suyu standartları ,Biriktirme hazneleri ve tasarımı, | |
| 3 | Havalandırma üniteleri, tipleri, örnek soru çözümleri | |
| 4 | Havalandırma ünitesi proje esasları ve tasarımı | |
| 5 | Koagülasyon prosesi, dizayn parametreleri ,tasarımı | |
| 6 | İçme suyu arıtma tesis tasarım, kontrol -1 | |
| 7 | Flokülasyon prosesi , dizayn parametreleri ,tasarımı | |
| 8 | Çöktürme havuzu tasarımı ve boyutlandırılması | |
| 9 | Çöktürmede proje esasları ve örnek uygulamalar | |
| 10 | Filtrasyon ünitesi amacı, mekanizması, | |
| 11 | Filtre çeşitleri ve projelendirilmesi | |
| 12 | Dezenfeksiyon, Koku ve tat kontrolü ,Demir ve mangan giderilmesi | |
| 13 | Adsorpsiyon ,Sertlik ve agresiflik giderimi, İyondeğiştirme | |
| 14 | İçme suyu arıtma tesis tasarımı kontrol -2 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995 |
| Ders Kaynakları | 1- Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995 2- Su ve Atıksu Mühendisliği, Cilt I, Cilt II (Yılmaz Muslu, 2005). 3- Su ve Atıksu Arıtımında Fiziksel Temel İşlemler Prof. Dr. Kadir Kestioğlu
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||||||||
| 2 | ||||||||||||
| 3 | ||||||||||||
| 4 | ||||||||||||
| 5 | ||||||||||||
| 6 | ||||||||||||
| 7 | ||||||||||||
| 8 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Final | 45 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 85 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||