| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Topluma Hizmet Uygulamaları | SBE 210 | 4 | 1 + 2 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ, Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, Doç.Dr. YUSUF KESKİN, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN, Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET UYMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | k |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerinin önemi; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | ||
| 2 | 2. Ziyaret ettiği topluma hizmet eden kurum ve kuruluşların çalışmalarını açıklar. | ||
| 3 | 3. Toplumun güncel sorunlarının çözümüne yönelik projeler hazırlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | ||
| 4 | 4. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. | ||
| 5 | 5. Toplumun güncel sorunları ile ilgili bilimsel etkinliklere katılır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | a) Ders içeriğinin tanıtılması ve dönem çalışma planının oluşturulması. b) Seçki dosyası için gereken belgelerin öğretmen adaylarına iletilmesi. c) www.gencgonulluler.gov.tr adresindeki Genç Gönüllüler Portalı’nın tanıtılması. | *Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi (EBS) üzerinden ders içeriğinin incelenmesi. *www.gencgonulluler.gov.tr adresinden Genç Gönüllüler Portalı’nın incelenmesi |
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında sunulan proje tekliflerinin değerlendirilmesi ve uygulanacak projeye / projelere karar verilmesi. b) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında 2.kurum ziyareti. | *Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
| 5 | ||
| 6 | a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. b) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında 4.kurum ziyareti. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
| 7 | ||
| 8 | a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. b) Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunulması. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak. |
| 9 | ||
| 10 | a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. b) Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapmak. |
| 11 | a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. |
| 12 | ||
| 13 | a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sonlandırılması ve raporların hazırlanması. b) Öğretmen adaylarının, katılmışlarsa Genç Gönüllüler Portalı’ndaki projelerdeki çalışmalarına ilişkin rapor oluşturmaları. | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamındaki proje çalışmaları ile ilgili raporları hazırlamak *Katılmışsa Genç Gönüllüler Portalı’ndaki çalışmalarına ilişkin rapor oluşturmak. |
| 14 | a) Dönemin genel değerlendirmesi ve Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yapılan çalışmaları değerlendiren yazı yazılması. b) Seçki dosyalarının tamamlanarak proje danışmanına teslim edilmesi. | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yaptığı çalışmalarla ilgili değerlendiren yazısı yazmak. *Seçki dosyasını tamamlayarak proje danışmanına teslim etmek. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
| 2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
| 3 | 3. Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
| 4 | 4. Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
| 5 | 5. Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
| 6 | 6. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
| 7 | 7. Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
| 8 | 8. Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
| 9 | 9. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
| 10 | 10. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | 11. Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
| 12 | 12. Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| 13 | 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
| 14 | 14. Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 15 | 15. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | 2. Ziyaret ettiği topluma hizmet eden kurum ve kuruluşların çalışmalarını açıklar. | |||||||||||||||
| 3 | 3. Toplumun güncel sorunlarının çözümüne yönelik projeler hazırlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | |||||||||||||||
| 4 | 4. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. | |||||||||||||||
| 5 | 5. Toplumun güncel sorunları ile ilgili bilimsel etkinliklere katılır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|