| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ahlak ve Etik | EBB 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere Eğitim sürecinde Ahlak ve Etik, İş Etiği duyarlılığın kazandırılması için gerekli teorik ve pratik donanımların kazanılması. | 
| Dersin İçeriği | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Etik ve ahlak arasındaki farkı izah edebilme | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| 2 | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, | 
| 3 | Eğitimde ahlaki ve etik sorumluluk anlayışı edinebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, | 
| 4 | Bilimsel etik anlayışı içerisinde eğitimde karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler | |
| 2 | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; | |
| 3 | Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | |
| 4 | Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler | |
| 5 | Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeler | |
| 6 | Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; | |
| 7 | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler | |
| 10 | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | |
| 11 | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar | |
| 12 | Ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen | |
| 13 | Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi | |
| 14 | Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Eğitimde Ahlâk ve Etik, Mehmet Koçyiğit Esra Tekel Engin Karadağ , Nobel Yayın Dağıtım. Eğitim ve Öğretimde Etik, İnayet Aydın , Pegem Akademi Yayıncılık. Meslek Etiği, Nuran Öztürk Başpınar Demet Çakıroğlu, Nobel Yayın Dağıtım. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
| 2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
| 3 | 3. Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
| 4 | 4. Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
| 5 | 5. Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
| 6 | 6. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
| 7 | 7. Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
| 8 | 8. Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
| 9 | 9. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
| 10 | 10. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | 11. Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
| 12 | 12. Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| 13 | 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
| 14 | 14. Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 15 | 15. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Etik ve ahlak arasındaki farkı izah edebilme | |||||||||||||||
| 2 | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | |||||||||||||||
| 3 | Eğitimde ahlaki ve etik sorumluluk anlayışı edinebilme. | |||||||||||||||
| 4 | Bilimsel etik anlayışı içerisinde eğitimde karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerebilme | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 25 | 
| 1. Kısa Sınav | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|