| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | ECE 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SUAT KOL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül KÖLEMEN |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminin; tanımını, temel ilkelerini, tarihsel gelişimini, erken çocukluk eğitimi yaklaşımları ile ilgili kuramsal bilgilerini, eğitim kurumlarının genel özelliklerini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Çocuğun temel gereksinimlerini, gelişim özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Erken çocukluk eğitimi ile ilgili eğitim yaklaşımlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Erken çocukluk eğitimi ile ailenin rolü ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
| 2 | Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri, kul öncesi eğitim program kitabının temel özellikleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Yıl içi Sınav | |
| 9 | Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Head Start,) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (High Scope) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Montessori) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Reggia Emilia) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Erken çocukluk dönemine yönelik farklı program, yaklaşımlar ve uygulamalar (Waldorf,) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | ||||||
| 3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | ||||||
| 4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
| 5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
| 6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
| 7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
| 10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
| 11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
| 12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
| 13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | ||||||
| 14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimini öğrenir | ||||||||||||||
| 2 | Çocuğun temel gereksinimlerini, gelişim özelliklerini bilir | ||||||||||||||
| 3 | Erken çocukluk eğitimi ile ilgili eğitim yaklaşımlarını kavrar. | ||||||||||||||
| 4 | Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
| 5 | Erken çocukluk eğitimi ile ailenin rolü ve önemini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||