| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Zorunlu | |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, Arş.Gör. ASENA AYVAZ CAN, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN, Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | |
| Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; öğretim ilkelerini bilmek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak. |
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
| 2 | EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ BİLİR | Soru-Cevap, | Ödev, |
| 3 | DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 4 | PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ BİLİR | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 5 | TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 6 | TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR | Gösteri, | Performans Görevi, |
| 7 | METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR | Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ | |
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ | |
| 3 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN PLANLANMASI | |
| 4 | EĞİTİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRMESİ | |
| 5 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ | |
| 6 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | |
| 7 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | |
| 8 | ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİLERİ | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 11 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 12 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 13 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI | |
| 14 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
[1] Çelenk,S. (Ed) (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara. [4] Gömleksiz, M.N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Asos Yayinevi
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
| 4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
| 5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
| 6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
| 7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | ||||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
| 10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
| 11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
| 12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
| 13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
| 14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR | ||||||||||||||
| 2 | EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ BİLİR | ||||||||||||||
| 3 | DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR | ||||||||||||||
| 4 | PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ BİLİR | ||||||||||||||
| 5 | TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR | ||||||||||||||
| 6 | TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR | ||||||||||||||
| 7 | METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 77 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||