| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmeli II (Webde Ölçme ve Değerlendirme) | BTE 327 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Emre Çam |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Web tabanlı eğitim sistemlerinin yapısını kavrayarak. çevrimiçi ortamlarda test geliştirebilme ve bu ortamlarda yapılan sınavları değerlendirebilmektir. |
| Dersin İçeriği | Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar; Ölçek Kavramı ve Ölçek Türleri; Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler; İnternet Aracılığıyla Ölçme Aracı Hazırlama; Başlıca Değerlendirme Yaklaşımları, Testler ve Türleri; Test Puanları Üzerinde İstatistiksel İşlemler; Değerlendirme ve Not Verme; Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması; Çevrimiçi Ortamlarda Ölçme-Değerlendirme; Çevrimiçi Sınav Sistemi Uygulama; Çevrimiçi Sınav Sisteminin Geliştirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 2 | Web de ölçme değerlendirme yapmanın önemini tartışır. | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, |
| 3 | Web de öğrenme değerlendirme örnekleri verir. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sözlü Sınav, Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Web de ölçme değerlendirme ile ilgili uygulama hazırlar. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Portfolyo, Performans Görevi, Ödev, Proje / Tasarım, Sınav , Sözlü Sınav, |
| 5 | Web de kullanılacak ölçme aracı geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 6 | Çevrimiçi sınav sistemi geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Gösteri, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Portfolyo, Sözlü Sınav, Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | WEB Tabanlı Eğitim Sistemi hedefler ve içerik tasarımı | |
| 2 | eğitsel ortamlar ve araçları kullanılan öğrenme-öğretme stratejeleri | |
| 3 | WEB sayfasının öğretim yapısının incelenmesi, analizi | |
| 4 | Eğitimde Çevrimiçi ölçme değerlendirmenin önemi Öğretmenin rolü ve Öğrencinin rolü | |
| 5 | Ölçme Araçlarının Seçimi Öğretim modeline ve konuya uygunluk 2. Amaca uygunluk 3. Ölçme hedeflerine uygunluk | |
| 6 | Çevrimiçi ortamlarda ölçme değerlendirmenin avantajları-dezavantajları | |
| 7 | Ölçme aracında güvenirlik geçerlik | |
| 8 | Sınav türleri ve soru yazımı | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi Değerlendirme çeşitleri | |
| 11 | Çevrimiçi ortamlarda yapılan sınavlarda test ve madde analizi | |
| 12 | Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Kullanılan Bazı İstatistik teknikler | |
| 13 | Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Kullanılan Bazı İstatistik teknikler | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İşman Aytekin,Ahmet Eskicumalı, 2007, Ölçme ve Değerlendirme, Değişim Yayınları |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar. |
| 2 | Web de ölçme değerlendirme yapmanın önemini tartışır. |
| 3 | Web de öğrenme değerlendirme örnekleri verir. |
| 4 | Web de ölçme değerlendirme ile ilgili uygulama hazırlar. |
| 5 | Web de kullanılacak ölçme aracı geliştirir. |
| 6 | Çevrimiçi sınav sistemi geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||