| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmeli I (Eğitimde Bireysel Farklılıklar) | BTE 313 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere eğitim-öğretim ortamlarında öğrenmeyi etkileyen bireysel farklılıkların neler olduğu ve bu farklılıklarla ilgili öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı ile ilgili bilgiler sunmaktır. |
| Dersin İçeriği | Eğitimde öğrenmeyi etkileyen bireysel farklılıklar, bunların eğitime yansıması ve eğitimde bireysel farklılıkları dikkate alan öğretim tasarımları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenmeye etkileyen bireysel farklılıkları sıralayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Bireysel farklılıklara uygun öğretim tasarımı yapabilme | Tartışma, Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Sınav , |
| 3 | Bireysel farklılıkların eğitime yansımalarını değerlendirebilme | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Uyarlanabilir ortamların bireysel farklılıklar için önemini açıklayabilme | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları | |
| 3 | Zeka ve Yetenekler | |
| 4 | İlgi ve tutum | |
| 5 | Öğrenme Biçimi | |
| 6 | Önbilgi | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Öğrenmede Güdülenme | |
| 9 | Kişilik Yapısı | |
| 10 | Denetim Odağı | |
| 11 | İnançlar | |
| 12 | Öz yeterlik inançları | |
| 13 | Cinsiyet, toplumsal cinsiyet | |
| 14 | Uyarlanabilir ortamlar ve bireysel farklılıklar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | itör : Deniz Deryakulu, Yıldız Kuzgun. "Eğitimde Bireysel Farklılıklar". Nobel Yayın Dağıtım. |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğrenmeye etkileyen bireysel farklılıkları sıralayabilme |
| 2 | Bireysel farklılıklara uygun öğretim tasarımı yapabilme |
| 3 | Bireysel farklılıkların eğitime yansımalarını değerlendirebilme |
| 4 | Uyarlanabilir ortamların bireysel farklılıklar için önemini açıklayabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||