Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Eğitim Sistemleri SBE 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF KESKİN
Dersi Verenler Doç.Dr. YUSUF KESKİN,
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişini kavrayabilme,
Karşılaştırmalı eğitimin amacını ve yararlarını açıklayabilme,
Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini açıklayabilme,
Karşılaştırmalı eğitimdeki yeni yaklaşımları kavrayabilme,
Türkiye ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırabilme.
Dersin İçeriği Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişi, karşılaştırmalı eğitim, karşılaştırmalı eğitimin amaçları ve yararları, karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi, karşılaştırmalı eğitimde yeni yaklaşımlar, Türkiye ve karşılaştırmalı eğitim, Türk Eğitim Sistemi, ABD Eğitim sistemi, İngiltere eğitim sistemi, Japonya Eğitim Sistemi, Fransa Eğitim Sistemi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişini tanımlayabilir, Anlatım, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişini tanımlar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrayabilir, Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Karşılaştırmalı eğitimin yararlarını yorumlayabilir, Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Karşılaştırmalı eğitimin yararlarını yorumlar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
7 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini tartışır.
8 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini tartışabilir,
9 Karşılaştırmalı eğitimdeki yeni yaklaşımları düzenleyebilir,
10 Karşılaştırmalı eğitimdeki yeni yaklaşımları düzenler.
11 Türkiye ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini değerlendirir.
12 Türkiye ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini değerlendirebilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
3 Karşılaştırmalı eğitim [5] sayfa7-15, [1] sayfa 5-8
4 Karşılaştırmalı eğitimin amaçları ve yararları [1] sayfa 8-12
5 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi [1] sayfa 15-20
6 Karşılaştırmalı eğitimde yeni yaklaşımlar [1] sayfa 21-27
7 Türkiye ve Karşılaştırmalı eğitim [1] sayfa 27-31
8 Türk Eğitim sistemi [5] sayfa15-33
9 Türk Eğitim sistemi [5] sayfa15-33
10 ABD Eğitim Sistemi [1] sayfa 53-76, [5] sayfa 64-76
11 İngiltere Eğitim Sistemi [1] sayfa 141-165, [5] sayfa 55-64
12 Japonya Eğitim Sistemi [1] sayfa 97-118, [5] sayfa 85-97
13 Fransa Eğitim Sistemi [1] sayfa 120-138, [5] sayfa 33-44
14 Dersin genel değerlendirmesi Genel
Kaynaklar
Ders Notu -
Ders Kaynakları [1] ERDOĞAN, İrfan (1995). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
[2] ERGÜN, Mustafa (1985), Karşılaştırmalı Eğitim, İnönü Üniversitesi Yayınları, Malatya.
[3] ÜRTANIR, Gürcan (2000), Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi, Eylül Yayınları.
[4] BALCI, Ali (2007), Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem A Yayınları, Ankara.
[5] DEMİREL, Özcan (1994), Karşılaştırmalı Eğitim, Usem Yayınları, Ankara.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 25 25
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6