| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancılara Sözcük Öğretimi ve Yabancılar İçin Sözlük Oluşturma | YTO 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yabancılara öğretilecek kelimeleri seviyelerini tespit ederek hangi kelimelerden öğretime nasıl başlanacağını ve sözcük öğretiminde araç olan sözlüklerin nasıl oluşturulacağını göstermek. |
| Dersin İçeriği | Türkçe sözcükleri temelden başlayarak öğrenilmesi gereken ilk sözcükleri sınıflandırır ve seviyelere göre sözcük öğretiminin nasıl gerçekleşeceğini, hangi etkinliklerin uygulanacağını aktarır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Seviyelere göre bireyin hangi sözcükleri öğrenmesi gerektiğini sezer. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Seviyelere göre bilinmesi gereken sözcükleri sınıflar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Sözcükleri kategorilere ayırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Sözcük öğretimini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Yabancılara yönelik sözlük oluşturur. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dil öğretim yöntemleri | |
| 2 | Sözcük öğretimi | |
| 3 | Sözcük Öğretim Yöntemleri | |
| 4 | Seviyelere göre sözcüklerin sınıflandırılması | |
| 5 | Kelimelerin sınıflandırılması | |
| 6 | Kelimelerin sınıflandırılması | |
| 7 | A1 seviyesi kelimelerinin öğretimi | |
| 8 | A2 seviyesi kelimelerinin öğretimi | |
| 9 | B1 seviyesi kelimelerinin öğretimi | |
| 10 | B2 seviyesi kelimelerinin öğretimi | |
| 11 | C1 seviyesi kelimelerinin öğretimi | |
| 12 | C2 seviyesi kelimelerinin öğretimi | |
| 13 | Sözlük oluşturma | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Derya yaylı-Yasemin Bayyurt (2009). Yabancılara Türkçe Öğretimi, Anı Yayınları Mert, Esra Lüle (2010) Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Anı Yayıncılık Kılınç, Aziz; Şahin, Abdullah (2012). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Pegema yayınları |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Seviyelere göre bireyin hangi sözcükleri öğrenmesi gerektiğini sezer. |
| 2 | Seviyelere göre bilinmesi gereken sözcükleri sınıflar. |
| 3 | Sözcükleri kategorilere ayırır. |
| 4 | Sözcük öğretimini gerçekleştirir. |
| 5 | Yabancılara yönelik sözlük oluşturur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||