| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğretimi | SNF 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asena AYVAZ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | İlköğretim matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini öğrencilere aktarmak, bu yöntemlerin güçlü ve zayıf yönlerini göstermek. |
| Dersin İçeriği | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme; problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.) konularını kapsar. Ayrıca konularla ilgili makale ve araştırmaların okunması ve sunulmasını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik öğretiminin amaçlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Matematik öğretiminin temel ilkelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Matematik dersinde ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Problem çözmenin matematik öğretimindeki yeri ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 7 | İlköğretim I.Kademede yer alan problem çözmede kullanılan stratejileri /problem çözme aşamalarını ve problem türlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 8 | Farklı öğretim yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 9 | Matematik öğretimi ile ilgili akademik çalışmaları okuyup anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Matematik öğretiminin amacı | |
| 2 | Matematik öğretiminin temel ilkeleri: temel öğrenme kuramları | |
| 3 | Temel öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri | |
| 4 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri | |
| 5 | İlkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri | |
| 6 | Matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme | |
| 7 | Problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.). Örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması | |
| 10 | Öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması | |
| 11 | Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler | |
| 12 | Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler | |
| 13 | Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler | |
| 14 | Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Baykul, Yaşar. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık, |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Matematik öğretiminin amaçlarını kavrar. |
| 2 | Matematik öğretiminin temel ilkelerini kavrar. |
| 3 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini kavrar. |
| 4 | İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar. |
| 5 | Matematik dersinde ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını kavrar. |
| 6 | Problem çözmenin matematik öğretimindeki yeri ve önemini kavrar. |
| 7 | İlköğretim I.Kademede yer alan problem çözmede kullanılan stratejileri /problem çözme aşamalarını ve problem türlerini kavrar. |
| 8 | Farklı öğretim yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. |
| 9 | Matematik öğretimi ile ilgili akademik çalışmaları okuyup anlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||