| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | IME 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emine Nur BİLGİÇ |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | İnsanın gelişim özelliklerini ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisini kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuramyaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsanı tanıma bilgisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Öğrenme kuram yaklaşımları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Kuram yaklaşımların benzer farklı yönlerini analiz eder. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Kuramların tarihsel gelişimini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar | |
| 2 | İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları | |
| 3 | Gelişimin boyutları | |
| 4 | Davranışçı öğrenme kuramı | |
| 5 | Davranışçı öğrenme kuramı | |
| 6 | Klasik koşullama | |
| 7 | Edimsel koşullama | |
| 8 | Sosyal Bilişsel kuram | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Bilişsel öğrenme kuramı | |
| 11 | Gestalt kuramı | |
| 12 | Bilgiyi işleme kuramı | |
| 13 | Öğrenme-öğretme modelleri | |
| 14 | Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Klein, S. B. (1987). Learning. Principles and Applications. New York: McGraw Book Company. Senemoğlu. N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | İnsanı tanıma bilgisini ifade eder. |
| 2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları ifade eder. |
| 3 | Öğrenme kuram yaklaşımları ifade eder. |
| 4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklar. |
| 5 | Kuram yaklaşımların benzer farklı yönlerini analiz eder. |
| 6 | Kuramların tarihsel gelişimini inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||