Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Araştırma ve Alan Uygulamalar | IME 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. EMine Nur BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bir araştırmanın nasıl yapılacağını ve sunulacağının tanıtılması |
Dersin İçeriği | Dersin İçeriği Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi, Matematik eğitiminde çoklu zekâ, Matematik eğitiminde çoklu temsiller, Didaktiksel dönüşüm teorisi, Öge gösterim teorisi, Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.), Araştırmanın basamakları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Öge gösterim teorisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | Araştırma projesi basamaklarını sıralar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
8 | Araştırma projesini uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
9 | Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi | |
2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ | |
3 | Matematik eğitiminde çoklu temsiller | |
4 | Didaktiksel dönüşüm teorisi | |
5 | Öge gösterim teorisi | |
6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.) | |
7 | Araştırmanın seçimi | |
8 | Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması | |
9 | Arasınav | |
10 | Literatür araştırması | |
11 | Araştırmanın planlanması ve uygulaması | |
12 | Araştırmanın değerlendirilmesi ve raporlaştırılması | |
13 | Sözlü sunum yapılması | |
14 | Sözlü sunum yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimini ifade eder. |
2 | Matematik eğitiminde çoklu zekâ kuramını açıklar. |
3 | Matematik eğitiminde çoklu temsilleri açıklar. |
4 | Didaktiksel dönüşüm teorisini ifade eder. |
5 | Öge gösterim teorisini ifade eder. |
6 | Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini sınıflandırır. |
7 | Araştırma projesi basamaklarını sıralar. |
8 | Araştırma projesini uygular. |
9 | Araştırma projesinin sonuçlarını raporlaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |