| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavr | IME 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MELEK MASAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emine Nur BİLGİÇ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Matematiksel kavramları merkeze alarak karşılaşabilecekleri kavramları yanılgılarının farkına vardırmak. |
| Dersin İçeriği | Matematiksel Kavramlar, Üslü ve Köklü Sayılar Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Grafik Okuma ve Yorumlama Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Oran-Orantı Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Olasılık Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Geometri Alanındaki Öğrenme Güçlükleri, Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. | Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavram Yanılgısı Nedir? | |
| 2 | Üslü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları | |
| 3 | Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları | |
| 4 | Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları | |
| 5 | Oran-Orantı Konusundaki Kavram Yanılgıları | |
| 6 | Grafik Okuma, Yorumlama ve Oluşturma Konularındaki Kavram Yanılgıları | |
| 7 | Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları | |
| 8 | Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları | |
| 11 | Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | |
| 12 | Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi | |
| 13 | Türkiye’ de Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi | |
| 14 | Yurt Dışında Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Özmantar,M.F.,Bingölbali,E.,Akkoç,H., (2010). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, PegemA Yayınları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Matematiksel kavramları açıklar. |
| 2 | Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. |
| 3 | Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. |
| 4 | Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. |
| 5 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. |
| 6 | Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 159 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||