Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | ILF 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul dışı ortamlardan olan müzeler, bilim merkezleri, teknokentler, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri vb., fen ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek ortamlardır. Öğrencilere bu ortamların tanıtılması, bu ortamlardan fen derslerinde nasıl yararlanılabileceğinin, ders planının nasıl hazırlanacağının ve uygulanacağının anlatılması önemlidir. |
Dersin İçeriği | Fen öğretiminde kullanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarını tanımak ve bu ortamlarda ders planı oluşturmak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul dışı ortamları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
2 | Eğitim öğretim amacıyla okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanacağını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
3 | İlköğretim programında okul dışı öğrenme ortamlarının yerini keşfeder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
4 | Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili etkinlik tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
5 | Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili ders planı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
6 | Okul dışı öğrenme ortamında ölçme değerlendirme tekniklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul dışı öğrenme ortamları | İlgili kaynaklar |
2 | Fen ve teknoloji öğretiminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlar | İlgili kaynaklar |
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimsel değeri | İlgili kaynaklar |
4 | Fen ve teknoloji eğitimi açısından okul dışı ortamlardan yararlanma | İlgili kaynaklar |
5 | Okul dışı öğrenme ortamı (müzeler) 6. Okul dışı öğrenme ortamı (teknokentler, bilim merkezleri) | İlgili kaynaklar |
6 | Okul dışı öğrenme ortamı (teknokentler, bilim merkezleri) | İlgili kaynaklar |
7 | Okul dışı öğrenme ortamı (hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri) | İlgili kaynaklar |
8 | Okul dışı öğrenme ortamı (doğa merkezleri | İlgili kaynaklar |
9 | Okul dışı ortamlar için ders planı oluşturma | İlgili kaynaklar |
10 | Okul dışı ortamlar için gezi planı hazırlama | İlgili kaynaklar |
11 | Okul dışı ortam için gözlem defteri hazırlama | İlgili kaynaklar |
12 | Okul dışı ortam için değerlendirme formu hazırlama | İlgili kaynaklar |
13 | Okul dışı örnek etkinlikler | İlgili kaynaklar |
14 | Değerlendirme | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Laçin Şimşek, C. (2011) (ed.). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem A yayıncılık. |
Ders Kaynakları | [1] Bahar, Mehmet. (Ed.). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.. [2] Çepni, Salih. (Ed.). Kuramdan Uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. [3] Aydoğdu, Mustafa., Teoman Kesercioğlu. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. [4] Şahan, Melek. (2005). Müze ve Eğitim. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt III (4), 487-501. [5] Bozdoğan, Aykut Emre. Bilim ve Teknoloji Müzelerinin Fen Öğretimindeki Yeri ve Önemi. Ankara: Gazi Üniversitesi (Yayımlanmamış doktora tezi) 6] Aktüre, Teoman. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |