| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fen Öğretiminde Deneysel Tasarım | ILF 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek amacıyla teorik bilgilerin deneylerle desteklenmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Fen öğretiminde deneyin önemi, Deney yöntemi ve öğretim programıyla ilişkisi, Deney çalışma yaprağı hazırlama, Deney için amaç ve kazanım belirleme, Deney araç-gereci belirleme, Ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma, Deney yapma ve veri toplama süreci, Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci, Bilgisayar destekli deney tasarımı, Fizik, Biyoloji ve Kimya bilimlerine ait örnek deney tasarımları yapma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlamlı öğrenmede deneyin önemini açıklar. | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Deney çalışma yaprağının nasıl hazırlanacağını gösterir. | Benzetim, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Deney için amaç ve kazanımları belirler. | Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, |
| 4 | Atık ve ucuz malzemeden deney tasarlar. | Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Bilgisayarla deney tasarlar ve uygular. | Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, |
| 6 | Fizik, Biyoloji ve Kimya bilimlerine ait örnek deney tasarımları yapar ve değerlendirir. | Grup Çalışması, Benzetim, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili kaynak araştırması | [1] Ayas, Alipaşa, Turgut, M. Fuat ve arkadaşları, “Kimya Öğretimi” YÖK/D. Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi, 1997, Ankara. |
| 2 | Fen öğretiminde deneyin önemi | 1 |
| 3 | Deney yöntemi ve öğretim programıyla ilişkisi | 1 |
| 4 | Deney çalışma yaprağı hazırlama | 1r |
| 5 | Deney için amaç ve kazanım belirleme | 1 |
| 6 | Deney araç-gereci belirleme | 1 |
| 7 | Ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma | 1 |
| 8 | PROJE | 1 |
| 9 | Deney yapma ve veri toplama süreci | 1 |
| 10 | Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci | 1 |
| 11 | Bilgisayar destekli deney tasarımı | 1 |
| 12 | Fizik, Biyoloji ve Kimya bilimlerine ait örnek deney tasarlama | 1 |
| 13 | Tasarlanan deneylerin uygulaması | 1 |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Ayas, Alipaşa, Turgut, M. Fuat ve arkadaşları, “Kimya Öğretimi” YÖK/D. Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi, 1997, Ankara. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Anlamlı öğrenmede deneyin önemini açıklar. |
| 2 | Deney çalışma yaprağının nasıl hazırlanacağını gösterir. |
| 3 | Deney için amaç ve kazanımları belirler. |
| 4 | Atık ve ucuz malzemeden deney tasarlar. |
| 5 | Bilgisayarla deney tasarlar ve uygular. |
| 6 | Fizik, Biyoloji ve Kimya bilimlerine ait örnek deney tasarımları yapar ve değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
| 1. Final | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Proje / Tasarım | 1 | 14 | 14 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||