Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | YNO 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ TAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ TAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilim felsefesi konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde aşağıdaki Haftalık Konular kısmında belirtilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Yöntem hakkında öğrendiklerini araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış görgül ve kavramsal çalışmaları sorgulayabilir ve yapacağı araştırma ile ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilir ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilir ve araştırma stratejisi önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Bilim Felsefesi, Bilgi ve Bilimsel Bilgi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Eleştirel Kaynak Taraması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Araştırma Soru ve Hipotezlerinin Oluşturulması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Araştırma İçin İkincil Verilerin Derlenmesi, Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Anketler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Araştırmalarda Ölçüm ve Ölçekler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Temel Veri Analiz Yöntemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Raporlama: Araştırma Raporunun İçeriği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Raporlama: Araştırma Raporunun Şekli Şartları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Sonuç: Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2007) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Diğer Kaynaklar : Saunders, M. Lewis, P. and Thornhill, A. (1997) Research Methods for Business Students, London: Financial Times |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim ve organizasyondaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygular | ||||||
2 | Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir. | ||||||
3 | Bağlamın ve kültürün kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini anlayın ve açıklar | ||||||
4 | Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir | ||||||
5 | Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar | ||||||
6 | Yönetim ve organizasyon" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder | ||||||
7 | Organizasyonel sorunlara uygun çözümler bulur | ||||||
8 | Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma sorusu önerir | ||||||
9 | Yönetim ve organizasyon alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için başvurur | ||||||
10 | Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |