Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Stratejik Kampanya Uygulamaları ILB 625 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CENGİZ ERDAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Stratejinin bir farklılaşma unsuru olarak kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta fark yaratan strateji oluşturma yöntemlerinin örnek olaylarla irdelenmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Strateji, taktik ve planın farklarını sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Stratejiyi bir fark yaratma unsuru olarak kullanılır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Uygulamaların başarı faktörlerini sıralar. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Stratejinin unsurları
3 Stratejinin yaratıcı olarak kullanımı
4 Strateji oluşturma
5 Karşı strateji geliştirme
6 Stratejik düşünme I
7 Stratejik düşünme II
8 Politikaların stratejiye dönüştürülmesi
9 Genel strateji ve bölüm stratejisi ilişkisi
10 Proaktif yönetim ve strateji ilişkisi
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta firma stratejilerin incelenmesi-I
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta firma stratejilerin incelenmesi-II
13 Proje sunumları-I
14 Proje sunumları-II
Kaynaklar
Ders Notu Jack Z. Sissors ve Lincoln Bumba (1989). Advertising Media Plannig, NTC Business Books
Alison Theaker ( 2012). The Public Relations Handbook, Routledge
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6