Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Avrupa Birliği-Türkiye Ekonomik İlişkileri IKT 350 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SELİM İNANÇLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türkiye ve AB Ekonomik İlişkilerini incelemek ve çıktılarını irdelemek
Dersin İçeriği ABnin tarihsel gelişimi, ABnin tarihi Zirveleri, ABnin yapısı ve yönetimi, Tam üyelik süreci ve Türkiye, Türkiyenin AB üyeliği perspektifi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ekonomik entegrasyon teorisini ve etkilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 AB birlik düşüncesini ve bunu hazırlayan nedenleri bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Avrupa Birliği´nin kuruluş ve gelişme sürecini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Avrupa Birliği´nin yapısını tanımlar Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
5 Tek Avrupa senedi ve ortak pazara uyum sürecini değerlendirir Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
6 Maastricht ve Kophenhag zirve kararlarını ve sonuçlarını Türkiye açısından değerlendirir Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
7 Avrupa Birliği kriterlerini analiz eder Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
8 Avrupa Birliği ortak politikalarını değerlendirir Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
9 Avrupa Birliği sürecinde Türkiye´nin konumunu analiz eder Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
10 Avrupa Birliği´nin ekonomik ve siyasi etkilerini bilir ve değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
11 AB´nin Dünya ekonomisi içindeki yeri ve konumunu tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
12 AB´nin ekonomik bütünleşmesinde gümrük birliği ve Türkiye´nin katılım sürecini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
13 AB´nin geleceği ekseninde Türkiye´nin yeni arayışlarının neler olabileceğini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupada Birlik düşüncesi ve bunu hazırlayan nedenler Karluk Rıdvan, (2005), s.1-8.
2 AB’nin genişleme ve bütünleşmenin uyumlaştırılmasına yönelik yaklaşımlar Karluk Rıdvan, (2005), s.50-58.
3 AB’nin kuruluşu (AKÇT,EURATOM,AET) ve Dünya Ekonomisi içindeki yeri Karluk Rıdvan, (2005), s.9-17., DTM,(Eylül-2008), s. 1-10.
4 AB’nin genişleme süreci, yapısı, organları ve Türkiye´nin Yeri Karluk Rıdvan, (2005), s.17-47., Öğretim Üyesi Notları
5 Tek Avrupa Senedi, Maastricht and Kopenhag Zirve Kararları, Sonuçları ve Türkiye Karluk Rıdvan, (2005), s.58-84, 180-278., DTM,(Eylül-2008), s. 15-26.
6 Amsterdam ve Lüksemburg zirve ve sonuçları ve Türkiye AB Genel Sekreterliği Dokümanları
7 VİZE VİZE
8 Diğer Zirve Kararları Sonuçları ve Türkiye Karluk Rıdvan, (2005), s.85-115.
9 AB Ortak Politikaları I Karluk Rıdvan, (2005), s.115-135.
10 AB Ortak Politikaları II Karluk Rıdvan, (2005), s.135-180.
11 AB ortak Para Birimi (Euro Alanı), AB Ekonomik Krizi ve Türkiye´ye Yansımaları Karluk Rıdvan, (2005), s.387-413., DTM,(Eylül-2008), s. 69-111.
12 AB´nin ekonomik bütünleşmesinde gümrük birliği ve Türkiye´nin katılım süreci Karluk Rıdvan, (2005), s.413-485. DTM,(Eylül-2008), s. 111-170.
13 Tam üyelik Sürecinde Türkiye -AB ilişkilerinin genel olarak değerlendirilmesi Öğretim üyesi notları
14 AB´nin geleceği ve Türkiye´nin yeni arayışları Öğretim üyesi notları
Kaynaklar
Ders Notu Karluk Rıdvan, (2005), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta yay., İstanbul
Avrupa Birliği ve Türkiye,(Eylül-2007) DTM, Ankara.
Ders Kaynakları Öğretim üyesi notları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma X
2 Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. X
3 Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. X
4 Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. X
5 İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma.
6 Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma.
7 Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma.
8 Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma.
9 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. X
10 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. X
11 Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. X
12 Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5