Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bütçe Uygulamaları | MLY 370 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Hakan Yavuz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu Bütçesi ve Bütçe Türlerine ilişkin olarak Bütçedersinde belirtilen haftalık ders konuları ve bu konular için hedeflenen öğrenim çıktılarına uygun çalışmalar yapmak |
Dersin İçeriği | merkezi bütçe ve merkezi bütçelere bağlı olan yerel bütçe uygulamaları ile diğer kamu kesimi bütçelerinin uygulamaları ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu Bütçesine ya da Bütçe Türlerine ait, Teorik, Bütçe Sistemleri, ABS Analitik Bütçe Sistemi, Stratejik Plana Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme, İç Denetim ve Kamu İç Mali Kontrol Sistemi, Çok Yıllı Bütçeleme, Orta Vadeli Harcama Planı ve Programı, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
2 | Seçilen konuya ilişkin Durum Değerlendirmesine bağlı olarak Araştırma Sorularını tanımlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Seçilen konuya ilişkin Amacı tanımlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
4 | Seçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını Çalışmanın Önemi olarak açıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
5 | Seçilen konunun Sınırlılıklarını konu, zaman, vb. yönlerden belirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
6 | Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
7 | Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
8 | İlk 6 maddedeki özelliklere uygun olarak, bilimsel araştırma ve yazma kurallarına göre metin çalışmasını, inceleme, rapor veya makaleye dönüştürür. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Bütçesine ya da Bütçe Türlerine ait, Teorik, Bütçe Sistemleri, ABS Analitik Bütçe Sistemi, Stratejik Plana Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme, İç Denetim ve Kamu İç Mali Kontrol Sistemi, Çok Yıllı Bütçeleme, Orta Vadeli Harcama Planı ve Programı | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
2 | Seçilen konuya ilişkin Durum Değerlendirmesine bağlı olarak Araştırma Sorularını geliştirmek | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
3 | Seçilen konuya ilişkin Amacı tanımlamak | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
4 | eçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını Çalışmanın Önemi olarak açıklamak | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
5 | Seçilen konunun Sınırlılıklarını konu, zaman, vb. yönlerden belirlemek | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
6 | Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirlemek | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
7 | Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirmek | |
8 | İlk 6 maddedeki özelliklere uygun olarak, bilimsel araştırma ve yazma kurallarına göre metin çalışmasını, inceleme, rapor veya makaleye dönüştürmek | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
9 | Arasınav ( İlk 6 haftalık çalışmanın GİRİŞ taslağının hazırlanması ) | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
10 | Seçilen Konunun 1 nci Kısmının Yazılması | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
11 | Seçilen Konunun 2 nci Kısmının Yazılması | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
12 | Seçilen Konunun Sonuç Kısmının Yazılması | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
13 | Çalışmanın Sunulması | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
14 | Çalışmanın Sunulması | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Devlet bütçesi, Kamil Tüğen, , İzmir 2009 Analitik bütçe sistemi, Eker ve diğerleri, Sakarya, 2006. |
Ders Kaynakları | Economic Effects of the Government Budget, Elhanan Helpman, Assaf Razin, and Efraim Sadka Bütçe Hukuku , İstanbul Bilgi Üniversitesi M. Kamil Mutluer ve diğerleri. Budget Theory in the Public Sector, Aman Khan (Editor), W. Bartley Hildreth (Editor), 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |