Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Vergi Sistemi I | MLY 301 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TEMEL GÜRDAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TEMEL GÜRDAL, Doç.Dr. CAHİT ŞANVER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BEŞEL, |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Gelir ve kurumlar vergisi ile ilgili lisans düzeyindeki temel bilgileri öğrenciye kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Türk vergi sisteminin genel yapısı, gelir ve kurumlar vergisi ile ilgili ayrıntılı konular ele alınır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk vergi sistemi hakkında temel kavramları tanımlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Vergiye tabi geliri tanımlar ve gelir teorileri ile karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Gelir türlerini tanımlar, birbirinden ayırır ve herhangi bir gelirin hangi gelir kapsamına girdiğini değerlendirir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Gelir türleri itibarıyla matrahı tespit edebilir. | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Farklı gelir türlerinde vergilendirme yöntemlerini karşılaştırır | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Farklı senaryolara göre çeşitli gelir türlerinin elde edilmesi halinde beyan edilecek geliri ve ödenecek vergiyi hesaplar | Anlatım, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Gelirin beyanı, gelir vergisinini tarhını açıklar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Gelir vergisinde muafiyet ve istisnaları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
9 | Gelir vergisinde indirilecek ve indirilmeyecek giderleri açıklar | Tartışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Kurumlar vergisinin konusunu, mükellefini, matrah tespitini gelir vergisi ile karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
11 | Kurumlar vergisinde istisnaları tanımlar | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
12 | Çeşitli varsayımlar altında kurum kazancı elde edilmesi halinde kurumlar vergisini hesaplar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Ticari kazançları ve zirai kazançları açıklar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | ücretler ile serbest meslek kazançlarını açıklar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | diğer kazanç ve iratları açıklar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk vergi sistemine giriş, kapsamı, Türk vergi sisteminin tarihsel gelişimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Türk vergi sisteminde yer alan vergiler | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Gelir vergisinde gelirin tanımı, unsurları, özellikleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Gelir vergisinde mükellefiyet, ticari kazançlarda matrahın tesbiti | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Ticari kazançlarda muaflık, istisnalar ve gider indirimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Zirai kazançlarda matrahın tesbiti | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | ARASINAV | |
8 | Serbest meslek kazançları ve ücretlerde matrahın tesbiti | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Menkul ve gayrımenkul sermaye iratlerında kazancın belirlenmesi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Diğer kazanç ve iratlarda kazancın belilenmesi, gelirin beyanı | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Gelirlin toplanması gelir vergisinin tarhı ve ödenmesi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Kurumlar vergisi, mükellefleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Kurumlar vergisinde indirimler, muafiyet ve istisnalar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Kurumlar vergisinin hesaplanması | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pehlivan, Osman,Vergi Hukuku ve Türk Vergi sistemi, Derya Yayınevi, 2016 |
Ders Kaynakları | Şenyüz D., M.Yüce ve A. Gerçek(2016), Türk Vergi Sistemi, Bursa, Ekini Kitabevi; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 7 |
1. Ödev | 5 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
2. Kısa Sınav | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |