Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimlerin Mali Yapısı | MIS 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sefa USTA, Arş. Gör. Lütfi ÖZCAN, Arş. Gör. Osman NACAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetimler arası hizmet ve kaynak bölüşümü çerçevesinde yerel yönetimlerin mali yapısını ortaya koymak. |
Dersin İçeriği | Yönetimler arası ilişkiler, yönetimler arası gelir ve hizmet bölüşümü, il özel idarelerinin görevleri, gelirleri, bütçesi, belediyelerin görevleri, gelirleri, bütçesi, köylerin görevleri, gelirleri, bütçesi, İller Bankası ile mahalli idareler arasındaki ilişkiler, yerel yönetimlerin mali sorunları ve çözüm yolları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimler arası mali ilişkilerin teorik çerçevesini analiz eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Yönetimler arası gelir ve hizmet bölüşümünü inceler. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Yerel yönetimlerin gelir ve giderlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Yerel yönetimlerle İller Bankası arasındaki ilişkileri analiz eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav , |
5 | Yerel yönetimlerin mali sorunlarını analiz eder ve çözüm yollarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimler arası mali ilişkilerin teorik çerçevesi | |
2 | Yönetimler arası gelir ve hizmet bölüşümü | |
3 | Yönetimler arası mali ilişkilerin boyutu | |
4 | İl özel idaresinin görevleri, gelirleri ve bütçesi. | |
5 | İl özel idaresinin giderleri. | |
6 | Belediyelerin görevleri ve bütçesi. | |
7 | Belediyelerin gelirleri | |
8 | Belediyelerin giderleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Büyükşehir belediyelerinin görevleri, gelirleri ve bütçesi | |
11 | Köylerin görevleri, gelirleri ve bütçesi | |
12 | İller Bankası ile mahalli idareler arasındaki ilişkiler | |
13 | Çeşitli ülkelerde yönetimler arası mali ilişkiler | |
14 | Yerel yönetimlerin mali sorunları ve çözüm yolları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ülkü Arıkboğa, Yönetimler arası Mali İlişkiler, İstanbul, 2004. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 35 | 70 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |