Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Sağlığı FZY 116 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Öğr.Gör. EBRU MİHRİBAN GÜVEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlık kurumları için gerekli olan halk sağlığı bilgi ve becerisi ile donatılmış nitelikli insan gücü yetiştirilmesi
Dersin İçeriği Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri, Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma, Bağışıklama, İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı, İş sağlığı ve meslek hastalıkları, Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri, Aile planlaması ve hizmetleri, Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri, Ergen sağlığı ve hizmetleri, Yaşlı sağlığı ve hizmetleri, Ruh sağlığı ve hizmetleri, Tıbbi atık yönetimi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık kavramının ne olduğu ve temel sağlık hizmetleri öğrenilir. Anlatım, Sınav ,
2 Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri öğrenilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
9 Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
10 Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri
2 Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri
3 Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma
4 Bağışıklama
5 İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı
6 İş sağlığı ve meslek hastalıkları
7 Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri
8 Aile planlaması ve hizmetleri
9 Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri
10 Yıl içi Sınavı
11 Ergen sağlığı ve hizmetleri
12 Yaşlı sağlığı ve hizmetleri
13 Ruh sağlığı ve hizmetleri
14 Tıbbi atık yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1) Güler, Ç., Akın, L. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
2) Erciş B. (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara; Göktuğ Yayıncılık.
3) Dirican, R., Bilgel, N. Halk Sağlığı, 2.Basım, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa, 1993.
4) Erci B (Ed). Halk Sağlığı Hemşireliği, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2009.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanına ilişkin terimleri açıklar. X
2 Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
3 Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. X
4 Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. X
5 Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. X
6 Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. X
7 İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. X
8 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. X
9 İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. X
10 Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. X
11 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. X
12 Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. X
13 Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. X
14 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. X
15 Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. X
16 Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. X
17 Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4