| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi Terminoloji | MYO 149 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YILDIZ YENER |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ŞEYMA TRABZON, Öğr.Gör.Dr. YILDIZ YENER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Alanın gerektirdiği meslek dilini kullanmayı benimsetmek. |
| Dersin İçeriği | Giriş, temel tanım ve kavramlar; |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, temel tanım ve kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Hastalıklara ilişkin genel bilgileri ve hastalıkların sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Sistemlere ilişkin terimleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 7 | Terimleri doğru olarak telaffuz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 8 | Terimlerin kullanımı hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, temel tanım ve kavramlar | (1) sf. 7-9 |
| 2 | Terimlerde söyleyiş, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler | (1) sf. 9-12 |
| 3 | Kökler, Önekler , Sonekler | (1) sf. 13-25 |
| 4 | Çok kullanılan eş anlamlı terimler | (2) sf. 40-45 |
| 5 | Terim çeşitleri | (1) sf. 46-51 |
| 6 | Tanısal terimler | (1) sf. 53-70 |
| 7 | Hareket sistemine ilişkin terimleri | (1) sf. 77-85 |
| 8 | Kan terimleri, Kardiyovasküler sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 86-97 |
| 9 | Solunum sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 99-103 |
| 10 | yıl içi sınavı | |
| 11 | Sindirim sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 105-114 |
| 12 | Ürogenital sistem, doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler | (1) sf. 114-125 |
| 13 | Endokrin sistem terimleri,sinir sistemi ve psikiyatri terimleri | (1) sf. 128-140 |
| 14 | Duyu organları terimleri | (1) sf. 141-147 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Hatipoğlu, H.Gül; Ekinci, Sebahat; Tıbbi Terminoloji, Hatipoğlu Yayınları, 2010, Ankara |
| Ders Kaynakları | [1] Tıbbi Terminoloji; Nobel Yayınevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
| 2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
| 4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
| 6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
| 11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
| 13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
| 14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
| 15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
| 16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
| 17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, temel tanım ve kavramları açıklar. | |||||||||||||||||
| 2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kullanır. | |||||||||||||||||
| 3 | Hastalıklara ilişkin genel bilgileri ve hastalıkların sınıflandırır. | |||||||||||||||||
| 4 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeleri kavrar. | |||||||||||||||||
| 5 | Sistemlere ilişkin terimleri sıralar. | |||||||||||||||||
| 6 | Kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | |||||||||||||||||
| 7 | Terimleri doğru olarak telaffuz eder. | |||||||||||||||||
| 8 | Terimlerin kullanımı hakkında bilgi edinir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||