Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel İşletme | MYO 247 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel işletme dersinin amacı, işletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme bilimi ve işletmeye geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlamaktır. Ayrıca işletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi ve işletme faaliyete başladıktan sonra, yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesi hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | İşletme ile ilgili temel kavramlar. İşletmelerin amaçları ve sorumlulukları. İşletmelerin sınıflandırılması. Girişimcilikle ilgili temel kavramlar, İş Planı yapma ve bir iş fikri bulma, Ekonomik sistemler ve işletmecilik, İşletmelerin kuruluşu ile ilgili çalışmalar. İşletme ve çevresi. İşletmelerin fonksiyonları: yönetim, üretim, pazarlama, İnsan kaynağı, finansman, muhasebe, araştırma-geliştirme ve halkla ilişkiler fonksiyonları. Yönetimin Fonksiyonları yöneltme, planlama, karar verme, organize etme, koordine etme, denetim. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel işletme kavramları ile birlikte işletme çeşitlerini sınıflandırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İşletmenin kuruluş çalışmalarını kavramak ve işletme büyüklüklerini ayırt etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Girişimciliği ve girişimciliğin önemini anlamak, girişimciliğin sorunlarını bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Bir iş fikri bulabilmek ve iş planı yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Küreselleşme olgusunun yönetim anlayışlarını ve işletmeleri nasıl etkilediğini bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Uluslararası boyutuyla rekabet kavramını anlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | İşletmenin bulunduğu çevre koşullarını analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
8 | İşletmedeki fonksiyonlarını tanımak ve bunlar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Globalleşen dünyada insan kaynakları yönetimini tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Yönetimin fonksiyonlarını tanımak ve bunlar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmeciliğe giriş ve temel kavramlar | |
2 | Ekonomik sistemler ve işletmecilik | |
3 | İşletmenin çevresi ve işletmelerin sınıflandırılması | |
4 | İşletme kurma süreci | |
5 | Küçük işletmelerin yönetimi ve girişimcilik | |
6 | İşletmelerde yönetiminin fonksiyonları 1: planlama ve karar verme | |
7 | İşletmelerde yönetiminin fonksiyonları 2: örgütleme ve yöneltme | |
8 | İşletmelerde yönetiminin fonksiyonları 3: denetleme | |
9 | Üretim yönetimi | |
10 | Ara sınav | |
11 | Muhasebe-finansman | |
12 | İnsan kaynakları yönetimi | |
13 | Pazarlama | |
14 | Sosyal sorumluluk yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Coşkun, R., Genel İşletmecilik (2007), Adapazarı: Sakarya Kitabevi |
Ders Kaynakları | [1] İsmet, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |