Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Din Eğitimi Tarihi | DAO 357 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders karşılaştırmalı eğitimle ilgili yaklaşımlarla birlikte dünyadaki uluslararası gelişmeler ve din öğretimi politikaları, pedagojisi vb. alanındaki politika ve değişim sürecinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitim ve yaklaşımlar, karşılaştırmalı din öğretiminin temellendirilmesi, uluslararası gelişmeler ve din öğretimi, din politikaları ve din eğitimi, Avrupa konseyi, AGİT raporlarında din öğretimi, AİHM kararları ve din eğitimi, bazı avrupa ve islam ülkelerinde okullarda din öğretimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim kavramını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Karşılaştırmalı din öğretiminin niçin olması gerektiğini tartışır | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Uluslararası gelişmeler ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi analiz eder | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Bazı avrupa ve islam ülkelerindeki din öğretimi uygulamalarını karşılaştırır | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | uluslararası kuruluşların din öğretimi ile ilgili raporlarını bilir ve değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Okullarda farklı din öğretimi modellerinin oluşma gerekçelerini tartışır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Karşılaştırmalı eğitim ve araştırma yaklaşımları | |
3 | Karşılaştırmalı din öğretiminin temellendirilmesi | |
4 | Uluslararası gelişmeler ve din öğretimine etkileri | |
5 | Okullarda din eğitimi modellerinin oluşumunda etkili olan faktörler | |
6 | Din-devlet ilişkileri, din politikaları ve din eğitimi | |
7 | Avrupa Konseyinin Din öğretimi politikası ve raporu | |
8 | AGİT Toledo din hakkında öğrenme raporu | |
9 | AİHM kararlarında din dersleri | |
10 | Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
11 | Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
12 | Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
13 | Bazı İslam ülkelerinde okullarda din öğretimi | |
14 | Bazı İslam ülkelerinde okullarda din öğretimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Köse, A. & T. Küçükcan (2008) (eds) Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkileri, İSAM Yayınları, İstanbul. [2] MEB (2003) Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslararası Sempozyumu, MEB Yayınları, Ankara. [3] Kaymakcan, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem yayınları, İstanbul. [4] Bray, M. Ve diğerleri (2007) (eds) Comparative Education Research, Approaches and Methods, Springer. [5] Çelebi, İ. (2007) (eds) Avrupa Birliğ Sürecinde Dini Kurumlar ve Din Eğitimi, Ensar Neşriyat, İstanbul. [6] OSCE (2007) Toledo Guiding Principles on teaching About Religions and Beliefs in Public Schools, OSCE, ODIHR, Warsaw. [7] Keast, J. (2007) (ed) Religious diversity and intercultural education: a reference book for schools, Council of Europe, Strasbourg. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |