| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Eğitim Tarihi | DAO 463 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini, Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi, Türk eğitim tarihi dersinin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Eğitim Tarihinin, gelişimsel süreçleri bilgisi. | Anlatım, | Ödev, |
| 2 | Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Türk eğitim tarihi olgular bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 4 | Eğitim sorunlarını analiz edebilme. | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 5 | Toplumsal ve eğitim ile ilgili sorunlara çözüm yolları önerme. | Anlatım, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim | |
| 2 | İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. | |
| 3 | Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. | |
| 4 | Medreseler | |
| 5 | Medreseler | |
| 6 | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | |
| 7 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | |
| 8 | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. | |
| 9 | Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar. | |
| 10 | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | |
| 11 | Atatürk´ün eğitim felsefesi. | |
| 12 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. | |
| 13 | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | |
| 14 | Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Akyüz, Y. (2010). Türk ğitim Tarihi. Ankara: PegemA. Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan Günümüze Türk eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
| Ders Kaynakları | Tutkun, Ö. F. (2012). Okul. Yaşam Boyu Eğitim Dergisi, 1, 1, 4-8. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016. Tutkun, Ö. F. (2003). Avrupa birliği katılım sürecinde öğretmen yetiştirmede yeni yönelimler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7, 1, 23-31. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Eğitim Tarihinin, gelişimsel süreçleri bilgisi. | ||||||||||||
| 2 | Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme. | ||||||||||||
| 3 | Türk eğitim tarihi olgular bilgisi. | ||||||||||||
| 4 | Eğitim sorunlarını analiz edebilme. | ||||||||||||
| 5 | Toplumsal ve eğitim ile ilgili sorunlara çözüm yolları önerme. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 53 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||