| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İslami Türk Edebiyatı | DAO 260 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk-İslâm Edebiyatı?nın mahiyetini, kaynaklarını ve bu edebiyattaki nazım-nesir türlerini öğretmek |
| Dersin İçeriği | Türk-İslâm Edebiyatı?nın tarihsel olarak gelişimi, dönemleri, nazım-nesir tahlilleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı?nın inşa olunma sürecini kavrar.. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın özelliklerini ve kaynaklarını bilir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Türk-İslâm Edebiyatı?nın temel eserlerini kısmen yorumlar. | Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri bilir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 5 | İslâmî edebiyatın yüzyıllar içerisindeki değişimini analiz eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Manzum ve mensur metinleri içerik ve edebî sanatlar açısından analiz eder. | Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı´na Giriş (Mahiyeti ve Özellikleri) | |
| 2 | İslâm Öncesi Türk Edebiyat (Sözlü ve Yazılı Dönem) | |
| 3 | İslâmî Dönem Türk Edebiyatı´nın Genel Özellikleri | |
| 4 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Kaynakları | |
| 5 | İlk Dönem Türk-İslâm Edebiyatı Eserleri ve Hikmet Geleneği | |
| 6 | Anadolu Selçuklu´da Edebî-Tasavvufî Hayat (H. Bektaş-ı Veli-Mevlânâ ve Yûnus Emre) | |
| 7 | Dinî-Edebî Türler (Tevhîd, Münâcât, Esmâ-i Hüsnâ Şerhleri, Na´t) | |
| 8 | Dinî-Edebî Türler (Mevlid, Sîretü´n-Nebî, Hilye, Şemâil, Hadîs-i Erba´în) | |
| 9 | Dinî-Edebî Türlere Örnekler | |
| 10 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Dönemleri (XIV-XVI. Yüzyıla Meşhur Sanatkârlar ve Eserler Doğrultusunda Genel Bakış) | |
| 11 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Dönemleri (XVII-XIX. Yüzyıla Meşhur Sanatkârlar ve Eserler Doğrultusunda Genel Bakış) | |
| 12 | Edebî Sanatlar (Söz ve Anlam Sanatlarının Başlıca Örnekleri | |
| 13 | Divan Edebiyatı´ndan Örnek Metinler | |
| 14 | Tasavvuf ve Halk Edebiyatı´ndan Örnek Metinler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. H. İbrahim ŞENER-Alim YILDIZ, Türk-İslâm Edebiyatı, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2003. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk-İslâm Edebiyatı?nın inşa olunma sürecini kavrar.. | ||||||||||||
| 2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın özelliklerini ve kaynaklarını bilir. | ||||||||||||
| 3 | Türk-İslâm Edebiyatı?nın temel eserlerini kısmen yorumlar. | ||||||||||||
| 4 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri bilir. | ||||||||||||
| 5 | İslâmî edebiyatın yüzyıllar içerisindeki değişimini analiz eder. | ||||||||||||
| 6 | Manzum ve mensur metinleri içerik ve edebî sanatlar açısından analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 61 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||