| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş İslam Düşüncesi | DAO 254 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenciyi Çağdaş İslam düşüncesi´nin temel kavramları ve ana akımları konusunda bilgi sahibi kılmak |
| Dersin İçeriği | çağdaş islam düşüncesi nedir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modernleşme Teorilerine dair bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Osmanlı´da, ve genel olarak İslam Dünyası´nda, gelişen Reformist Hareketleri sebep ve sonuçlarıyla birlikte kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Modern dönemde ortaya çıkan yeni entellektüel ve politik hareketler hakkında genel bir kanaat edinir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Çağdaş Türk Düşüncesi´nin temel metinlerini ve bu metinler etrafında dönen tartışmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Derste ele alınan entellektüel ve politik hareketlerin günümüzdeki etkilerine dair fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modernleşme Teorileri | |
| 2 | Modernleşme ve Gelenek: "Kadim" ve "Cedid" Kavramları | |
| 3 | Reformist Hareketlerin Doğuşu ve Ana Akımlar | |
| 4 | Mektepleşme Süreci and Bilgi - Bilim Anlayışındaki Değişim | |
| 5 | Medrese - Mektep İkiliği ve Bunun Doğurduğu Problemler | |
| 6 | Rejim Tartışmaları ve İslam Siyaset Düşüncesi´ndeki Değişimler | |
| 7 | Meşrutiyet Fikri ve Bu Fikrin Dini Kavramlarla Açıklanıp Yorumlanması | |
| 8 | İslam´ın Yeni Yorumlarının Ortaya Çıkışı | |
| 9 | Gerçek İslam - Tarihi İslam Tartışmaları | |
| 10 | Ahlak Anlayışı ve Gündelik Hayattaki Değişimler | |
| 11 | Ahlaki Kavramların Tanım ve Hiyerarşilerindeki Değişiklikler | |
| 12 | Pasif Birey - Pasif Toplum ve Aktif Birey - Aktif Toplum Tartışmaları | |
| 13 | Dönemin Entellektüel ve Politik Ekolleri | |
| 14 | Bu Ekollerin Temsilcileri ve Temel Görüşleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Albert Hourani, Çağdaş Arap Düşüncesi |
| Ders Kaynakları | Bernard Lewis, Modern Türkiye´nin Doğuşu Hilmi Ziya Ülken, Türkiye´de Çağdaş Düşünce Tarihi İsmail Kara, Din ile Modernleşme Arasında Çağdaş Türk Düşüncesinin Meseleleri Niyasi Berkes, Türkiye´de Çağdaşlaşma |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modernleşme Teorilerine dair bilgi sahibi olur | ||||||||||||||||||||||
| 2 | Osmanlı´da, ve genel olarak İslam Dünyası´nda, gelişen Reformist Hareketleri sebep ve sonuçlarıyla birlikte kavrar | ||||||||||||||||||||||
| 3 | Modern dönemde ortaya çıkan yeni entellektüel ve politik hareketler hakkında genel bir kanaat edinir | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Çağdaş Türk Düşüncesi´nin temel metinlerini ve bu metinler etrafında dönen tartışmaları bilir | ||||||||||||||||||||||
| 5 | Derste ele alınan entellektüel ve politik hareketlerin günümüzdeki etkilerine dair fikir sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||