| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim Tarihi | ILT 108 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN, Doç.Dr. MEHMET GÜZEL, Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilere tarih öncesi ilk iletişim biçimlerinden başlayarak günümüze kadar iletişim alanında yaşanan teknolojik, toplumsal ve tarihsel gelişmelerin ana hatlarını aktarmak amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | 1.Haftalık Ders Akışı 2.Hafta: Dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması 3.Hafta: İletişim Bilimleri alanına genel giriş: İletişim, Tarih ve Toplum ilişkisi 4.Hafta: İletişim, Tarih ve felsefe 5.Hafta: Yazının bulunuşu; sözlü kültürden yazılı kültüre 6.Hafta: Matbaanın icadı, iletişim ve haberleşmedeki yeri 7.Hafta: İlk haberleşme sistemleri; gazetelerin doğuşu 8.Hafta: Avrupa’da basının gelişimi 9.Hafta: Ara sınav 10.Hafta: Sanayi Devrimi ve İletişim 11.Hafta: Osmanlı’da matbaa ve ilk gazeteler 12.Hafta: Osmanlı’da gazetelerin gelişimi II 13.Hafta: Abdülhamit Dönemi ve Basın 14.Hafta: Milli mücadele dönemi ve basın 15.Hafta: Dersin Genel Değerlendirmesi Final |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim ve tarih arasındaki ilişkiyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | İlk haberleşme biçimlerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | İletişim araçlarının ortaya çıkış koşulları hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Teknolojik gelişmeler ve iletişim araçlarına olan etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
| 2 | İletişim, tarih ve toplum ilişkisi | |
| 3 | Tarihöncesi ve ilk iletişim biçimleri | |
| 4 | Yazının bulunuşu; sözlü kültürden yazılı kültüre | |
| 5 | Matbaanın icadı, iletişim ve haberleşmedeki yeri | |
| 6 | İlk haberleşme sistemleri | |
| 7 | Gazetelerin doğuşu | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sanayi Devrimi ve İletişim | |
| 10 | Kitle iletişim araçlarının gelişimi; Radyo | |
| 11 | Kitle iletişim araçlarının gelişimi;Televizyon | |
| 12 | Teknolojik gelişmeler ve iletişime etkileri | |
| 13 | İnternetin doğuşu ve küreselleşme | |
| 14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Topuz, Hıfzı. Türk Basın Tarihi, Remzi, İstanbul (2003) Orhan, Koloğlu. (2006) Osmanlı'dan 21. Yüzyıla Basın Tarihi. Pozitif Yay. İst Ahmet Emin Yalman, Modern Türkiye'nin Gelişim Sürecinde Basın (1831-1913) Childe, Gordon. Tarihte neler oldu?, çev. A. Şenel ve M. Tunçay, İstanbul: Alan 1993. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim ve tarih arasındaki ilişkiyi açıklar | ||||||
| 2 | İlk haberleşme biçimlerini sıralar | ||||||
| 3 | İletişim araçlarının ortaya çıkış koşulları hakkında fikir sahibi olur | ||||||
| 4 | Teknolojik gelişmeler ve iletişim araçlarına olan etkilerini açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 2. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||