| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Microbial Biofuel Technologies | NMB 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE AVCI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yenilenebilir enerji kaynakları ve mikroorganizmalar kullanılarak bunlardan biyoyakıt üretim yöntemleri, biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar ve özellikleri, fermentasyon yöntemleri hakkında bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Giriş, biyoyakıtların sınıflandırılması, yenilenebilir tarımsal atıklar, lignoselülozik atıklar, nişasta bazlı atıklar, biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar ( bakteriler, mayalar, algler)fermentasyon teknolojileri, biyoetanol üretimi, biyobütanol üretimi, biyohidrojen üretimi, biyodizel üretimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Enerji politikaları ile ilgili küresel eğilimi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Birinci ve ikinci jenerasyon biyoyakıtların temel prensiplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Biyoyakıt üretiminde mikroorganizmaların önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Atıklardan biyoyakıt üretimini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Biyoyakıtlar ve dünyada biyoyakıt üretim teknolojileri | |
| 3 | Biyoetanol, biyobütanol, özellikleri | |
| 4 | Biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar | |
| 5 | Mayalar | |
| 6 | Bakteriler | |
| 7 | Biyoyakıt üretiminde rekombinant mikroorganizmalar | |
| 8 | Lignoselülozik tarımsal atıklardan biyoyakıt üretimi | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Nişasta bazlı atıklarlardan biyoyakıt üretimi | |
| 11 | Biyoetanol üretim teknojileri | |
| 12 | Biyobütanol üretimi | |
| 13 | Biyohidrojen üretimi | |
| 14 | Seminer |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Pandey, A.; Larroche, C; Ricke, S.; Dussap, C.G.; G, E. 2012. Biofuels-Alternative Feedstocks and Conversion Processes. Elsevier 2. Mielenz, J. R.; Klasson, K. T.; Adney, W. S.; McMillan, J. D. 2007 Biotechnology for Fuels and Chemicals - The Twenty-Eighth Symposium. Springer |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Enerji politikaları ile ilgili küresel eğilimi kavrar | ||||||||||||
| 2 | Birinci ve ikinci jenerasyon biyoyakıtların temel prensiplerini kavrar | ||||||||||||
| 3 | Biyoyakıt üretiminde mikroorganizmaların önemini kavrar | ||||||||||||
| 4 | Atıklardan biyoyakıt üretimini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||