| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Halk Sağlığında Kanıt Temelli Uygulamalar II | HMS 656 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Kanıt temelli uygulamaları, kanıt temelli tıp ve hemşirelik uygulamalarını kavrayarak halk sağlığı alanınında kanıt temelli uygulamaları geliştirmesidir. |
| Dersin İçeriği | Kanıta dayalı tıp ve hemşirelik uygulamaları, kanıta dayalı halk sağlığı hemşireliği uygulamalarını, birreyin gelişimindeki belirli dönemlerde kanıt temelli uygulamaları ve bunun halk sağlığı için önemini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bireyin kanıta dayalı uygulamaları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Bireyin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Bebeklik, gebelik, adölesan dönemde kanıt temelli hemşirelik uygulamalarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Erişkinlik ve yaşlılık döneminde kanıt temelli hemşirelik uygulamalarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Bireyin birinci basamak sağlık hizmetlerinde kanıt temelli uygulamaları tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı gerekçesi, kapsamı, öneminin anlatılması | |
| 2 | Kanıta dayalı uygulama nedir? | |
| 3 | Kanıta dayalı halk uygulamaları | |
| 4 | Kanıta dayalı tıp uygulamaları | |
| 5 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları | |
| 6 | Kanıta dayalı halk sağlığı hemşireliği uygulamaları | |
| 7 | Dönemsel kanıt temelli hemşirelik uygulamaları | |
| 8 | Dönemsel kanıt temelli hemşirelik uygulamaları (devam) | |
| 9 | Bebeklik ve gebelik döneminde kanıt temelli uygulamalar | |
| 10 | Adölesan dönemde kanıt temelli uygulamalar | |
| 11 | Erişkinlik döneminde kanıt temelli uygulamalar | |
| 12 | Yaşlılık döneminde kanıt temelli uygulamalar | |
| 13 | 1. basamak sağlık hizmetlerinde kanıt temelli uygulamamalar | |
| 14 | 1. basamak sağlık hizmetlerinde kanıt temelli uygulamamalar (devam) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
| Ders Kaynakları | Topuzoğlu A, Ay P. Kanıta Dayalı Tıp: Klinik Epidemiyolojik Araştırmaların Eleştirel |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bireyin kanıta dayalı uygulamaları açıklar | ||||||||
| 2 | Bireyin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını açıklar | ||||||||
| 3 | Bebeklik, gebelik, adölesan dönemde kanıt temelli hemşirelik uygulamalarını ifade eder | ||||||||
| 4 | Erişkinlik ve yaşlılık döneminde kanıt temelli hemşirelik uygulamalarını ifade eder | ||||||||
| 5 | Bireyin birinci basamak sağlık hizmetlerinde kanıt temelli uygulamaları tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||