| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Avrupa Birliğinde Maliye Politikaları | MLY 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN ALTUNDEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Gonca Güngör Göksu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Avrupa Birliği bünyesinde uygulanan maliye politikaları hakkında bilgi vermek |
| Dersin İçeriği | Avrupa Birliği bünyesinde uygulanan maliye politika çeşitleri ve bunların sonuçları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bütünleşme kavramı ve AB analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Ekonomik ve parasal bütünleşmede maliye politikasının rolünü inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Avrupa?da ekonomik ve parasal birlik sürecini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Maastricht Anlaşması?nda maliye politikasının konumunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Avrupa Birliği?nde vergilerin uyumlaştırılmasını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 6 | Avrupa Birliği?nde bütçe politikalarının uyumunu karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 7 | Avrupa Birliği bütçesini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 8 | Avrupa Birliği?nde bütçe dışı finansman analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 9 | Avrupa Birliği bütçesi finansman sorunlarını ele alır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 10 | Avrupa Birliği?nin siyasal boyutu ve maliye politikasını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 11 | Türkiye ile AB ilişkisinin boyutunu analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 12 | Türk Vergi Sisteminin AB?ne uyumunu karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 13 | Türk bütçe sistemi ile AB bütçe sistemi uyumu karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 14 | Türkiye?nin Avrupa Birliği?ne üyelik sürecinin bütçe üzerine etkisini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 15 | AB?de yaşanan ekonomik kriz sonucu uygulanan maliye politikalarını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bütünleşme kavramı ve AB | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 2 | Ekonomik ve parasal bütünleşmede maliye politikasının rolü | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 3 | Avrupa?da ekonomik ve parasal birlik süreci | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 4 | Maastricht Anlaşması?nda maliye politikasının konumu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 5 | Avrupa Birliği?nde vergilerin uyumlaştırılması | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 6 | Avrupa Birliği?nde bütçe politikalarının uyumu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 7 | Avrupa Birliği bütçesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 8 | Avrupa Birliği?nde bütçe dışı finansman | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 9 | Avrupa Birliği?nde bütçe dışı finansman | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 10 | Avrupa Birliği?nin siyasal boyutu ve maliye politikası | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 11 | Türkiye ile AB ilişkisinin boyutu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 12 | Türk Vergi Sisteminin AB?ne uyumu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 13 | Türk bütçe sistemi ile AB bütçe sistemi uyumu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 14 | AB?de yaşanan ekonomik kriz sonucu uygulanan maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Avrupa Birliği?nde maliye politikası ve Türkiye açısından değerlendirilmesi, Mircan Yıldız Tokatlıoğlu, 2013 |
| Ders Kaynakları | Avrupa Birliği-Türkiye İlşkileri, Nurettin Bilici, 2013 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bütünleşme kavramı ve AB analiz eder | |||||||||||
| 2 | Ekonomik ve parasal bütünleşmede maliye politikasının rolünü inceler | |||||||||||
| 3 | Avrupa?da ekonomik ve parasal birlik sürecini açıklar | |||||||||||
| 4 | Maastricht Anlaşması?nda maliye politikasının konumunu açıklar | |||||||||||
| 5 | Avrupa Birliği?nde vergilerin uyumlaştırılmasını inceler | |||||||||||
| 6 | Avrupa Birliği?nde bütçe politikalarının uyumunu karşılaştırır | |||||||||||
| 7 | Avrupa Birliği bütçesini analiz eder | |||||||||||
| 8 | Avrupa Birliği?nde bütçe dışı finansman analiz eder | |||||||||||
| 9 | Avrupa Birliği bütçesi finansman sorunlarını ele alır | |||||||||||
| 10 | Avrupa Birliği?nin siyasal boyutu ve maliye politikasını analiz eder | |||||||||||
| 11 | Türkiye ile AB ilişkisinin boyutunu analiz eder | |||||||||||
| 12 | Türk Vergi Sisteminin AB?ne uyumunu karşılaştırır | |||||||||||
| 13 | Türk bütçe sistemi ile AB bütçe sistemi uyumu karşılaştırır | |||||||||||
| 14 | Türkiye?nin Avrupa Birliği?ne üyelik sürecinin bütçe üzerine etkisini analiz eder | |||||||||||
| 15 | AB?de yaşanan ekonomik kriz sonucu uygulanan maliye politikalarını inceler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 94 |
| 1. Kısa Sınav | 2 |
| 1. Ödev | 2 |
| 2. Kısa Sınav | 2 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||